دوشنبه 21 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: کردان در صحنه استيضاح تنها ايستاد تا خط ها را مشخص کند، ايسنا

- به وزير ما می گويند، امکانات خاص بده تا با تو کاری نداشته باشيم

رييس جمهور گفت: مرحوم کردان انسانی بود که با شرافت زندگی کرد و با شرافت از دنيا رفت و خوشا به حال کسانی که دين، توحيد و ارزش‌های انسانی و اسلامی را با دنيا و ظواهر فريبنده آن عوض نمی کنند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمود احمدی نژاد پيش از ظهر امروز (دوشنبه) در مراسم دومين سالگرد رحلت علی کردان وزير اسبق کشور در بيان خصائص اخلاقی مرحوم علی کردان و در پاسخ به سوالاتی که فرزند وی در سخنان خود در اين مراسم مبنی بر اين‌که چرا صحنه استيضاح آن گونه طراحی شد و چرا بعضی‌ها هياهو به پا کردند و اين‌که چرا پدرش در آن صحنه تنها ماند، گفت: مرحوم کردان انسانی مومن بود و در طول زندگی خود همواره در خدمت انقلاب و مردم قرار داشت و پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب ايستادگی کرد و خداوند به او عنايت کرد تا در صحنه استيضاح تنها بايستد تا خط‌ها را مشخص کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس جمهور با بيان اين‌که مشخص بود که استيضاح کردان يک موضوع از پيش طراحی شده برای انجام کارهايی ديگر در سال ۸۸ و مورد هجمه قرار دادن جبهه ناب انقلاب بود، اظهارداشت: استيضاح از يک وزير که دچار اشتباه شده موضوعی عادی است که با سوال نمايندگان و پاسخ وزير مربوط انجام می گيرد، اما در آن جلسه شاهد جوسازی‌ها و هجوم سنگين عليه وی بوديم و بی ترديد تهمت و لجن پراکنی ارتباطی با استيضاح نداشت.

احمدی نژاد تصريح کرد: در آن دوران از رسانه‌های بيگانه تا برخی رسانه‌های داخلی و انسان‌های سستی که حتی در طول زندگی خود يک حرف درست نزده‌اند، همگی در يک خط ايستادند، تا قامت اين مرد را بشکنند و اين در حالی بود که مرحوم کردان می توانست کارهای ديگری انجام دهد.

وی ادامه داد: امروز نيز کسانی به وزير ما می گويند به ما امکانات خاص ارائه بده تا با تو کاری نداشته باشيم، اما مرحوم کردان هرگز نخواست اين گونه باشد و به تنهايی در برابر هجوه‌ها ايستاد.

احمدی نژاد با اشاره به اين‌که طول زندگی اهميت ندارد و کيفيت زندگی مهم است، گفت: اين‌که مرحوم کردان چند سال در اين دنيا زندگی کرده، مهم نيست، بلکه آنچه اهميت دارد اين است که وی انسانی پاک و خدمتگزار بود و بنده به عنوان خادم مردم، شهادت می دهم که کردان انسانی پاک و دلسوخته مردم و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بود و در حد توان تلاش می کرد تا به مردم کمک کند.

رييس جمهور دربخش ديگری از سخنان خود کربلا و حادثه عاشورا را يک دوره کامل مکتب دانست که در آن امام حسين (ع) با فداکاری ماموريت عظيمی را انجام داد و توانست چهره نفاق را برای هميشه تاريخ افشا کند.

وی افزود : داستان کربلا موضوعی جاری در تاريخ بوده و لحظه به لحظه آن انتخاب است و کسانی که يک عمر با خودخواهی و هوای نفس زندگی کرده‌اند، در صحنه‌های حساس نمی‌توانند کنار هم بايستند، اين باعث می شود تا آثار رفتار آنها به جامعه منتقل شود.

رييس جمهور تصريح کرد: ملت ايران ملتی علوی، حسينی و مهدوی بوده و در خط نورانی ولايت و امامت قرار دارند.

وی با بيان اين‌که امام حسين (ع) چراغ هدايت و کشتی نجات است، گفت: اوج کمال انسانی و تجلی همه زيبايی‌ها و ارزش های انسانی را می توان در قيام و حرکت امام حسين(ع) مشاهده کرد؛ چرا که عشق، اخلاص و فرياد و سکوت امام الگو، اسوه و در نقطه کمال است و به حقيقت، حادثه عاشورا صحنه هنرنمايی خداوند است که در آن عظمت، قدرت ، خلاقيت و همه صفات و اسما الهی در يک صحنه متجلی شده است.

رييس جمهور با اشاره به اين‌که عاشورا و حرکت امام حسين(ع) و برنامه‌ريزی وعمل او يک دوره کامل توحيد، امامت، ‌نبوت، عدل و معاد است، خاطر نشان کرد: تمامی حقيقتی که خداوند برای کمال انسان‌ها فرو فرستاده در صحنه کربلا و عاشورا در معرض ديد همه تاريخ قرار گرفت و کربلا در واقع اوج توحيد، عشق ، محبت و اخلاص است.

احمدی نژاد با اشاره به اين‌که کربلا راه انسانی زيستن و تحقق همه آرمان‌ها و اهداف پيامبران در طول تاريخ بوده و امام حسين (ع) در عاشورا راه درست و صراط مستقيم الهی را ترسيم کرده و اوج ايثار و فداکاری را به نمايش گذاشتند ، گفت: حادثه عاشورا اتفاقی بزرگ و برنامه ريزی دقيق و ظريف از ناحيه امام حسين (ع) برای تفکيک اسلام ناب محمدی از خط نفاق، خودخواهی، قدرت پرستی ها و کسانی بود که دنيا و قدرت طلبی را تحت پوشش دينداری و جانشينی پيامبر (ص) توجيه کرده و به دنبال ظلم و فساد و خيانت‌های خودشان به نام پيامبر بودند.

رييس جمهور با بيان اين‌که بدترين ظلم به جامعه بشری، ظلمی است که از ناحيه مدعيان اعمال می شود، گفت: اين ظلم خطرناک ترين و ناجوانمردانه ترين ظلمی است که عليه دين و ارزش های الهی می تواند به انجام برسد.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: در زمان امام حسين(ع) کسانی که به توحيد و ارزش های الهی باور و اعتقادی نداشتند و به دنبال سلطه بر جامعه و غارت مردم و ادامه حکومت خود بودند، مدعی حق شدند، در چنين شرايطی که دنيا طلبی‌ها و خودخواهی‌ها عموميت يافته و در جامعه سيطره پيدا کند و مشروعيت خود را به نام حق بر جامعه تحميل می کند، تفکيک حق از باطل دشوار است، اما امام حسين(ع) با فداکاری ماموريت عظيم خود را انجام داد و چهره نفاق را برای هميشه تاريخ افشا کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016