سه شنبه 22 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما: آمريکا از ايران خواسته است هواپيمای بدون سرنشين را برگرداند، صدای آمريکا

رئيس جمهوری آمريکا، باراک اوباما، ميگويد: ايالات متحده از ايران خواسته است که هواپيمای بدون سرنشين شناسايی را که ايران ادعا می کند از طريق حمله سايبری به زمين آورده است، به آمريکا بازگرداند.

باراک اوباما روز دوشنبه گفت: او نمی تواند در مورد مسائل اطلاعاتی محرمانه ابراز نظر کند، اما آمريکا از ايران درخواست کرده است که هواپيمای بدون سرنشين را بازگرداند و خواهد ديد که ايرانيان چگونه پاسخ خواهند داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای اوباما طی يک کنفرانس خبری مشترک در کاخ سفيد با نخست وزير عراق نوری المالکی به اين موضوع پرداخت.

تلويزيون دولتی ايران در اواخر هفته گذشته تصاويری از آنچه را که گزارش داد هواپيمای بدون سرنشين آمريکا که اخيرا در داخل مرزهای شرقی ايران سرنگون شده است، نشان داد.

تهران درمورد اين حادثه به سازمان ملل متحد شکايت کرده است و وزارت امور خارجه ايران سفير سوئيس در تهران را در اعتراض به اين حادثه، احضار کرد. آمريکا و ايران روابط ديپلماتيک ندارند، و سوئيس حافظ منافع آمريکا در ايران است.

مقامات آمريکا اين حادثه را بعنوان يک شکست عمده در برنامه هواپيمای بدون سرنشين رادار گريز توصيف کرده اند. آنها گفتند: ترس از اينکه ايرانيان تکنولوژی هواپيمای بدون سرنشين را در اختيار چين يا برخی از کشورهای ديگر قرار بدهند، وجود دارد ولی ابراز شک و ترديد کردند که ايرانيان دارای تخصص لازم برای بازيابی هرگونه اطلاعات تجسسی جمع آوری شده مربوط به ماموريت اين هواپيما باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016