سه شنبه 22 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزير دفاع: پهپاد جاسوسی آمريکا جزو مايملک ايران است، ايسنا

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح گفت: پهپاد جاسوسی آمريکا جزو مايملک جمهوری اسلامی ايران است و کشورمان تصميم می‌گيرد که در اين خصوص چه اقداماتی انجام دهد.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از سپاه نيوز، سردار سرتيپ پاسدار احمد وحيدی در حاشيه افتتاح دوازدهمين نمايشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال که با توجه به تحريم‌های علمی، وزارت دفاع چه اقداماتی در پيشرفت فناوری و پژوهش انجام داده است، گفت:‌ تحريم‌های علمی از ابتدای پيروزی انقلاب اسلامی عليه کشورمان اعمال شده و دائما اين تحريم‌ها سخت‌تر شده است.

وی افزود: تحريم‌های علمی دشمن عليه ايران با هدف ممانعت از دستيابی کشورمان به قله‌های علم و فناوری است و در حوزه دفاعی اين تحريم‌ها از سوی دشمن بيشتر اعمال شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وحيدی خاطرنشان کرد: به رغم تمامی تلاش‌های دشمن مبنی بر تحريم‌های گسترده عليه ايران بحمدالله جوانان رشيد ايران در تمامی حوزه‌ها و بخش‌های دفاعی توانسته‌اند دستاوردهای بسيار بزرگی به خصوص در حوزه‌های علمی و فناوری داشته باشند و محصولات بسيار مهمی را ارائه دهند.

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح تصريح کرد: ‌در برخی از حوزه‌های علمی ايران اکنون جزو۵کشور اول دنيا و در برخی ديگر از حوزه‌ها کشورمان جزو ۱۰کشور برتر دنيا است.

وی افزود: تحريم‌ها نه تنها اثر منفی عليه توانمندی‌های علمی ايران نداشته، بلکه به شکوه علمی کشورمان کمک کرده است.

وحيدی در پاسخ به اين سؤال که برای حمايت از پروژه‌های تحقيقاتی دانشجويان، وزارت دفاع چه برنامه‌هايی دارد، گفت: پروژه‌های تحقيقاتی دانشجويان را در قالب حمايت‌های مالی و شرکت‌های دانش‌بنيان در نظر داريم. از اين پروژه‌ها در قالب قراردادهای تحقيقاتی و تجاری‌سازی محصولاتشان و دادن سفارشات جديد به محققان و دانشجويان حمايت می‌کنيم.

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح با بيان اين‌که در حوزه دانشگاه با ارائه پايان‌نامه‌ها و پروژه‌های تحقيقاتی با دانشگاه‌های کشور همکاری داريم، اظهار داشت: حوزه همکاری وزارت دفاع با مراکز تحقيقاتی و نخبگان امروز يک حوزه بسيار گسترده است.

وی درباره توانمندی ايران در ساخت هواپيماهای بدون سرنشين، گفت: توانمندی‌های ايران در حوزه هواپيماهای بدون سرنشين بسيار بالا است و در حوزه شناسايی، هدف و تهاجم امروز پرنده‌های بدون سرنشين خوبی بدست فرزندان ايران اسلامی ساخته شده است.

وی در ادامه گفت: ليستی از اقدامات جديد پژوهشی وزارت دفاع را افتتاح خواهيم کرد و وزارت دفاع در حوزه مواد، دفاع سايبری و حوزه‌های نرم‌افزار و نيز موشکی پروژه‌هايی را افتتاح خواهد کرد.

وحيدی با اشاره به اين‌که در هفته پژوهش ۲۰ تا ۳۰ پروژه را وزارت دفاع افتتاح خواهد کرد، گفت: وزارت دفاع در همه حوزه‌ها از ميان نخبگان کشور عضويابی خواهد کرد و قراردادهای تحقيقاتی با محققان منعقد می‌کنيم.

وی افزود: در قالب مراکز مختلف رشد، که می‌توانند پروژه‌های وزارت دفاع را انجام دهند، ارتباط ‌گيری خواهيم کرد.

وحيدی درباره جزئيات پهپاد جاسوسی آمريکا که توسط نيروهای مسلح کشورمان در اختيار قرار گرفته شده است، گفت: جزئياتی بيش از اين‌که تاکنون اعلام شده را نمی‌توانم اعلام کنم.

وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح ادامه داد:‌ اين هواپيمای بدون سرنشين وزنی نزديک به ۳ هزار و۵۰۰تا ۳ هزار و ۶۰۰ کيلوگرم دارد و از جمله هواپيماهای در کلاس ميل است.

وی افزود: وظيفه اينگونه هواپيماها شناسايی است و توانمندی‌های تکنولوژی بالايی دارد و جزو بالاترين دستاوردهای علمی آمريکا محسوب می‌شود.

وحيدی گفت: هواپيمای جاسوسی آمريکا جزو مايملک جمهوری اسلامی ايران است و کشورمان تصميم می‌گيرد که در اين خصوص چه اقداماتی انجام دهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016