دوشنبه 28 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

افزايش سکه هفت هزار تومان و دلار ۱۰ تومان، ايلنا

امروز در بازار داخلی سکه و ارز قيمت‌ها بار ديگر با افزايش مواجه شد و قيمت سکه امروز با هفت هزار تومان افزايش رکورد جديدی را به جای گذاشت.


ايلنا: امروز در بازار داخلی سکه و ارز قيمت‌ها بار ديگر با افزايش مواجه شد و قيمت سکه امروز با هفت هزار تومان افزايش رکورد جديدرا به جای گذاشت.

به گزارش خبرنگار ايلنا، در بازار سکه امروز قيمت هر سکه تمام بهارآزادی به ۶۱۷ هزار تومان رسيد که در نوع خود يک رکورد است.

بر اين اساس قيمت هر نيم سکه نيز با افزايش مواجه شد وبه قيمت ۲۹۲ هزار تومان در بازار معامله شد، قيمت هر ربع سکه نيز ۱۵۰ هزار تومان خريد و فروش شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بين ارز‌ها نيز قيمت هر پوند با ۳۰ تومان افزايش به ۲ هزار و ۲۰۰ تومان افزايش يافت که بالا‌ترين قيمت را در بين سکه ساير قيمتهای ارزی دارا شد.

بر اين اساس قيمت هر دلار نيز با ۱۰ تومان افزايش به ۱ هزار و ۴۲۰ تومان رسيد و قيمت هر يورو ۱ هزار و ۸۵۵ تومان و هر دلار کانادا نيز ۱ هزار و ۳۷۷ تومان معامله شد.

در حاليکه بانک مرکزی چندی پيش از پيش فروش سکه خبر داده بود اما با گذشت چندين روز از اعلام آن هنوز خبری در اين خصوص مخابره نشده و دستور العملی نيز اعلام نشده است.

اين در حالی است که روزانه شاهد صفهای طويل در جلوی درب شعبه‌های بانکی هستيم که مبادرت به عرضه سکه می‌کنند.

حالا حتی کسانی که تا چندی پيش مدعی حمايت از بانک مرکزی را داشتند امروز از منتقدين آن شمرده می‌شوند و جالب آنکه لحظه به لحظه بر حجم منتقدين سياست‌های بانک مرکزی افزوده می‌شود.

اما در عين حال منتقدين با انصاف ديگری نيز هستند که بانک مرکزی را مقصر قلمداد نکرده و دولت را نشانه گرفته‌اند و اعتقاد دارند که تا مادامی که سياست پولی از سياست گذاری مالی مستقل نباشد نبايد انتظار داشت که بانک مرکزی بتواند در برابر حجم سيل آسای رانت سکه و ارز مقابله کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016