سه شنبه 6 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس: دولت در هدفمندسازی يارانه​ها تخلف می​کند، دولت: تخلف نمی​کنيم، خبرآنلاين

انرژی - بر اساس قانون هدفمندسازی يارانه​ها، دولت تنها مجاز است که ما به تفاوت افزايش قيمت حامل​های انرژی را به حساب هدفمندسازی يارانه​ها بريزد و درآمد به شمار بياورد.


به گزارش خبرآنلاين، نمايندگان مجلس معتقدند که دولت به ازای اجرای اين قانون، تمامی درآمدهای ناشی از برق بها و آب بها را به حساب هدفمندسازی يارانه​ها می​ريزد تا از پس پرداخت يارانه​های نقدی برآيد و اين عارضه سبب شده که شرکت​های آب و برق از پرداخت حقوق کارکنان خود، وا بمانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به همين دليل طرح استفساريه​ای تدوين شد تا اين موضوع شفاف شود و مصوبه​ای ديگر به قانون هدفمندکردن يارانه​ها سنجاق شود تا دولت به درستی به اجرای آن بپردازد. دو فوريت اين استفساريه روز يکشنبه تصويب شد و بررسی جزئيات آن به جلسه امروز با حضور يکی از اعضای شورای نگهبان موکول شد.

به گفته محمد دهقان طراح اين طرح، پس از اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها، بسياری از پروژه‌های برق، آب و گاز دچار اختلال شده است و شرکت‌های ذيربط نه تنها قدرت پاسخگويی به پيمانکاران طلبکار ندارند، بلکه در پرداخت حقوق پرسنل خود نيز دچار مشکل شده‌اند و اين وضعيت در سال جهاد اقتصادی شايسته شأن دولت و نظر جمهوری اسلامی ايران نيست.

اما مرادی مديرعامل سازمان هدفمند کردن يارانه​ها، که به عنوان نماينده دولت به جلسه امروز دعوت شده بود، می​گفت که اينچنين نيست و دولت تنها ما به تفاوت قيمت را در حساب هدفمندسازی ريخته است و تخلف نکرده است.

رئيس مجلس اظهارات وی را به منزله تاييد استفساريه مجلس و عدم مخالفت با آن دانست که با اعتراض مرادی مواجه شد. محمد دهقان عضو هيات رئيسه مجلس به عنوان نماينده چناران گفت که در مشهد اينگونه نيست و دولت تخلف کرده است. به گفته وی، شرکت آب در استان خراسان ۲۶۰ ميليارد تومان به دولت پرداخت کرده ولی فقط ۸.۵ ميليارد تومان حق انشعاب آب را پس گرفته!

فرياد اعتراض مديرعامل سازمان هدفمند کردن يارانه​ها بلند شد. او با تنی چند از نمايندگان نيز وارد بحث شد که تذکرات پياپی رئيس مجلس رابه همراه داشت.

لاريجانی که با بی توجهی وی مواجه شد، خطاب به او گفت: اين چه رفتاری است؟ بفرمايد بنشيند. آقای مرادی را از مجلس اخراج کنيد!

وی با بيان اينکه اين رفتارها واقعا مايه تاسف است، ادامه داد: بگو و مگو در مجلس کار درستی نبود. وقتی اين آقايان را به مجلس دعوت می کنند بايد ادب را رعايت کنند. اين طرز حرف زدن در مجلس نبود!

پس از اين مذاکرات بود که نمايندگان به اين استفساريه رای دادندند و دولت را بار ديگر به اجرای قانون مصوب مجلس، توصيه کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016