چهارشنبه 7 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گروه حقوق بشر در سوريه: دولت زندانيان را در پادگان ها پنهان کرده است، صدای آمريکا

يک گروه حقوق بشر در سوريه می گويد دولت پيش از ورود ناظران اتحاديه عرب به سوريه و برای پنهان کردن زندانيان، آنان را به پادگان های ارتش منتقل کرده است.

سازمان ديده بان حقوق بشر که مقر آن در نيويوک است می گويد اتحاديه عرب بايد برای بازديد از مکان هايی که به عنوان بازداشتگاه استفاده می شود پافشاری کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته گروه ناظر، احتمالا صدها زندانی پيش از ورود آنان به جاهای ديگر منتقل شده اند.

ژنرال محمد دابی، رييس گروه ناظران اتحاديه عرب در سوريه روز چهارشنبه گفت ناظران از سه شهر ديگر از جمله حما، ادلب و درعا ديدن خواهند کرد. ديدار از سه شهر نام برده پس از سفر گروه ناظران اتحاديه در روز سه شنبه به حمص و در حالی انجام می شود که نيروهای امنيتی سوريه برای پراکنده کردن ده ها هزار معترض از گاز اشک آور استفاده کردند.

سازمان ديدبان حقوق بشر سوريه تعداد تظاهرکنندگان در حمص را هفتاد هزار نفر اعلام کرده است. به گفته اين سازمان، روز سه شنبه در سراسر سوريه، ۱۵ تن توسط نيروهای امنيتی کشته شده اند.

گروه ناظران همچنين ويديوهايی را که در آن سربازان با گلوله های واقعی به سوی معترضان شليک می کردند، تاييد کرد. ۶ نفر در تيراندازی های روز گذشته در حمص جان خود را از دست دادند. اين رقم علاوه بر ۱۵ تنی است که در سراسر کشور کشته شدند.

به گفته فعالان خشونت ها روز چهارشنبه با کشته شدن دست کم ۴ سرباز دولتی به دست سربازان فراری و زخمی شدن ۱۲ تن ديگر ادامه يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016