شنبه 10 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

معاون وزیر نفت: قطر 3 برابر ایران در پارس جنوبی گاز استخراج می‌کند، مهر

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه هم اکنون قطر 3 برابر ایران گاز از پارس جنوبی برداشت می کند، گفت: ابتدا باید تمامی سرمایه گذاری‌ها صرف توسعه پارس جنوبی شود و از هزینه در بخش‌های غیر ضروری خودداری کرد.

به گزارش خبرنگار مهر از عسلویه، احمد قلعه بانی در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه در حال حاضر نقش و تاثیر توسعه صنایع نفت و گاز ایران در توسعه کشور موضوعی غیر قابل چشم پوشی است، گفت: در شرایط فعلی صنعت نفت و گاز پر درآمدترین صنعت کشور است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با اعلام اینکه ایران باید همچون سایر کشورهای نفت و گاز خیز جهان از درآمدهای نفتی برای توسعه زیرساختهای صنعتی کشور استفاده کند، تصریح کرد: هم اکنون جمهوری اسلامی ایران در مجموع ذخایر نفت و گاز جهان بزرگترین دارنده ذخایر هیدروکربوری را در اختیار دارد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه در حال حاضر استفاده بهینه از درآمدهای نفت و گاز برای توسعه زیر ساختها جایگاه مطلوبی ندارد، تاکید کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها صرفه جویی قابل توجه ای در مصرف حاملهای مختلف انرژی حاصل شد.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت مطلوب تر فاز دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، بیان کرد: با اجرای این قانون کمی مصرف انرژی در کشور بهینه و اسراف جلوگیری شد.

وی با اشاره به اینکه برداشت ایران از میادین مشترک نفت و گاز مناسب ارزیابی نمی شود، بیان کرد: در حال حاضر قطر 2.5 تا 3 برابر ایران گاز از مخزن مشترک پارس جنوبی برداشت می کند.

قلعه بانی با اشاره به ضرورت شتاب در طرح توسعه فازهای پارس جنوبی به منظور جبران عقب ماندگی ها، تبیین کرد: در شرایط فعلی روند اجرای فازهای مختلف پارس جنوبی در تاریخ صنعت نفت و گاز کشور بی نظیر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مدیر عامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه یک ساعت توسعه زودتر در فازهای پارس جنوبی یک توسعه همه جانبه و سود ملی به همراه خواهد داشت، تاکید کرد: باید تمرکز تمامی فعالیت ها برای توسعه پارس جنوبی به کار بسته شود و با یک کار گروهی در توسعه این میدان از شریک گازی خود جلو بیافتیم.

معاون وزیر نفت خاطر نشان کرد: با توسعه همه جانبه و بهره برداری از تمامی فازهای پارس جنوبی سپس باید درآمدهای حاصل از آن صرف سایر فعالیتهای جانبی شود.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت اعلام کرد: ابتدا باید تمامی سرمایه گذاری ها صرف توسعه پارس جنوبی شود و از هزینه دربخشهای غیر ضروری خودداری کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016