جمعه 16 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بریتانیا: تلاش برای بستن تنگه هرمز موفق نمی‌شود، بی بی سی

فیلیپ هموند، وزیر دفاع بریتانیا گفت که هر گونه تلاش ایران برای بستن تنگه هرمز غیرقانونی است و موفق نخواهد شد.

آقای هموند روز پنجشنبه ۵ ژانویه (۱۵ دی) در سخنرانی برای مرکز مطالعات شورای آتلانتیک در واشنگتن گفت که نیروی دریایی بریتانیا به مشارکت خود برای حفظ امنیت در خلیج فارس ادامه خواهد داد.

مقامات نظامی ایران اخیرا پی در پی هشدار داده اند که ایران می تواند به آسانی جلوی عبور نفت صادراتی کشورهای غربی حاشیه خلیج فارس را از تنگه هرمز بگیرد.

معاون اول رئیس جمهوری ایران هم تهدید کرد که اگر جلوی صادرات نفت ایران گرفته شود، این کشور اجازه عبور "حتی یک قطره نفت" از تنگه هرمز را نخواهد داد.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که در سال ۲۰۰۹ روزانه ۱۵.۵ میلیون بشکه نفت خام، معادل حدود ۱۷ درصد کل نفت صادراتی جهان از تنگه هرمز عبور کرده است.

وزیر دفاع بریتانیا در سخنرانی امروز خود گفته است: "ایجاد اخلال در جریان نفت تنگه هرمز، تهدیدی علیه رشد اقتصادی منطقه و جهان است".

در پایان سخنرانی آقای هموند، از او سئوال شد که با توجه به بالا گرفتن تنش میان ایران و غرب در هفته های اخیر که نشانه های آن در وقایعی چون حمله به سفارت بریتانیا در تهران و مانور نظامی ایران در خلیج فارس دیده می شود، آیا احتمال وقوع جنگ در آینده نزدیک وجود دارد؟

او در پاسخ گفت که استراتژی غرب، از جمله دولت بریتانیا در قبال ایران استراتژی فشار و مذاکره است.

آقای هموند گفت که غرب در پی تشدید تحریم های ایران است و قصد دارد به تدریج درآمدهای نفتی این کشور را محدود کند، اما در عین حال آماده است با این کشور مذاکره کند.

او تأکید کرد که تجربه به کشورهای غربی نشان داده است که کوتاه آمدن در قبال کشورهایی مانند ایران نتیجه ندارد و آنها باید فشارها را با قاطعیت ادامه دهند تا ایران از مواضع خود عقب بنشیند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر دفاع بریتانیا در پاسخ به سئوالی در مورد احتمال شروع جنگ میان غرب و ایران در اثر یک اتفاق، گفت که پاسخ بریتانیا و آمریکا به هر گونه اتفاقی سنجیده و دوراندیشانه خواهد بود و آنها واکنش احساسی نشان نخواهند داد، اما رفتار ایران به خودش بستگی دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016