شنبه 17 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال ایران از نجات ملوانان ایرانی توسط نیروی دریایی آمریکا

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه ایران با انتشار بیانیه ای از اقدام انساندوستانه و مثبت نیروی دریایی آمریکا در نجات ملوانان ایرانی از چنگ دزدان دریایی سومالیایی تبار استقبال کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرنامه گویا - به گزارش العالم جمهوری اسلامی ایران از نجات سه ملوان ایرانی از دست دزدان دریایی سومالیایی توسط نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا استقبال کرده است.

کشتی ایرانی یک ماه و نیم قبل ربوده شده بود و ملوانان ایرانی در چنگ دزدان دریایی اسیر بودند.

برای مشاهده گزارش ویدیویی و تصاویر مربوطه اینجا را کلیک کنید!

سخنگوی وزارت خارجه ایران، رامین مهمانپرست با انتشار بیانیه ای این قدام را انساندوستانه و مثبت خوانده و بر اهمیت همکاری کشورهای جهان علیه دزدان دریایی تاکید کرده است.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه خبر داد که نیروی دریایی این کشور روز پنج شنبه ۱۳ ملوان ایرانی را از چنگ دزدان دریایی سومالیایی نجات داده و ۱۵ دزد دریایی را دستگیر کرده است.

به گفته پنتاگون، یکی از کشتی های متعلق به ناو هواپیمابر یو.اس‌.اس جان سی استنیس این ملوانان را در دریای عرب نجات داده و آنها را روانه ایران کرده است.

در همین حال به گزارش بی بی سی نیروی دریایی ارتش آمریکا توضیح داده که یکی از هلیکوپترهای ناوشکن یواس‌اس کید حدود ساعت ۱۲:۳۰ بعدازظهر روز چهارشنبه به وقت محلی، یک قایق مشکوک را دید که کنار یک کشتی ماهیگری با پرچم ایران توقف کرده بود.

این هلیکوپتر همزمان پیامی از کشتی ایرانی دریافت کرد مبنی بر اینکه این کشتی توسط دزدان دریایی توقیف شده است.

پس از بازرسی کشتی مشخص شد که ۱۵ مظنون به دزدی دریایی، سرنشینان شناور ایرانی را به گروگان گرفته اند.

سرنشینان کشتی ایرانی به نظامیان آمریکایی گفتند که این کشتی از چند هفته پیش در اختیار دزدان دریایی بوده و آنها از این کشتی به عنوان کشتی مادر در عملیات خود در خلیج فارس استفاده می کردند.

جاش اشمینکی، یکی از مأموران واحد تحقیقات جنایی نیروی دریایی آمریکا گفت که کشتی ایرانی از حدود ۴۵-۴۰ روز پیش توسط دزدان دریایی توقیف شده بود و سرنشینان آن به گروگان گرفته شده بودند. "آنها جیره ناچیزی دریافت می کردند و ما معتقدیم که بر خلاف میلشان مجبور به همکاری با دزدان دریایی شده بودند".

او گفت که سرنشینان کشتی ایرانی شرایط بسیار دشواری را سپری کرده بودند و ارتش آمریکا به آنها آب، غذا و خدمات پزشکی داده است: "تمام تلاش خودمان را کردیم تا با آنها با مهربانی و احترام رفتار کنیم".

به گفته آقای اشمینکی، کاپیتان کشتی ایرانی از آنها صمیمانه تشکر کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016