شنبه 24 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فارس به نقل از فاکس‌نیوز: قایق‌های ایرانی کشتی‌های آمریکایی را دست انداختند

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری فاکس‌نیوز خبر داده که قایق‌های تندروی نظامی ایران برای دو فروند از کشتی نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس مزاحمت ایجاد کرده‌اند.

به گزارش فارس این شبکه خبری که از این اقدام به عنوان "دست انداختن" یاد کرده است فیلمی را نیز منتشر کرده که سه قایق موتوری ایرانی را در حال حرکت نشان می‌دهد اما متضمن هیچ‌گونه مزاحمتی نیست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فاکس نیوز گفته که اتفاق مزبور در تنگه هرمز رخ داده است و قایق‌های ایرانی تا 500 یاردی کشتی‌های آمریکایی پیش رفته‌اند.

به گفته فاکس‌نیوز، قایق‌های ایرانی پاسخی به پیام‌های صادر شده از سوی کشتی نیواورلئان ندادند و کشتی آمریکایی مجبور شد با کشتی بزرگ‌تر ایرانی حاضر در منطقه ارتباط برقرار کند تا قایق‌های ایرانی سرانجام رهایش کنند. در جریان این ماجرا هیچ گلوله‌ای شلیک نشده یا درگیری خاصی به وجود نیامده است.

ایران پیش‌تر تهدید کرده بود که در صورت انجام اقدامات تحریک‌آمیز تنگه هرمز را مسدود خواهد کرد. این افزایش تنش همزمان با اعمال فشارهای بیشتر اقتصادی بر ایران از سوی ایالات متحده و اتحادیه اروپا است. بهانه اعمال این فشارها بر ایران، برنامه هسته‌ای این کشور است که غرب مدعی است که در راستای تولید سلاح هسته‌ای در حال انجام است اما ایران بارها بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016