شنبه 24 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمانپرست: ايران همه كساني كه نام دانشمندان هسته‌يي ما را فاش كردند، مقصر مي‌داند، ایسنا

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به محكومت حادثه اخير تروريستي تهران توسط مقامات آمريكايي، گفت: جمهوري اسلامي ايران به هيچ‌وجه اينگونه محكوميت‌هاي ظاهري آمريكا را نخواهد پذيرفت و مردم به اين موضوع باور دارند كه آمريكا و انگليس در پشت اين حوادث هستند.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان در حاشيه مراسم ختم شهيد احمدي‌روشن در جمع خبرنگاران، درباره توطئه برخي كشورها عليه ايران اظهار كرد: وقتي دشمن تمام راه‌ها را دنبال مي‌كند و به نتيجه‌اي نمي‌رسد، دست به اقداماتي مي‌زند كه به هيچ‌وجه قابل دفاع و توجيه نيست.

وي اضافه كرد: كشورهايي كه همواره ادعاي دفاع از حقوق‌بشر داشته‌اند و مبارزه با تروريسم را در دستور كار خود دارند در چنين صحنه‌اي مجبور مي‌شوند كه پرده از چهره‌ واقعي خود بردارند و دست به چنين اقدامات زشت، غيرانساني و جنايات‌كارانه‌اي بزنند.

سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به تلاش جوانان براي پيشرفت كشور گفت: جوانان كشورمان براي پيشرفت كشور مي‌خواهند به فناوري‌هاي پيچيده دست يابند و همه دانش‌ها را در مسير سعادت بشريت به كار ببرند. پرسش اصلي اين است كه چرا دشمنان ما از پيشرفت كشور ما نگرانند؟ پاسخ اين است كه آنها فكر مي‌كنند اگر كشوري مستقل باشد، وابسته به قدرت‌ها نباشد و با اتخاذ آرمان اعتقادي بتواند پيشرفت كند و به يك الگو در جهان مطرح شود، در اينصورت كشورهاي ديگر اين مسير را دنبال مي‌كنند و منافع آنها به خطر مي‌افتد.

مهمانپرست با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران در طول سي‌وسه سال، با فتنه‌هاي بسياري روبه‌رو شده است، افزود: دشمنان نظام همه توطئه‌ها را عليه كشور و ملت ما پياده كرده‌اند ولي نه‌تنها نتوانستند نتيجه‌اي از اين فتنه‌ها بيگيرند بلكه انگيزه جوانان ملت ما بيشتر شده و ما با شتاب بيشتري به سمت دستيابي به دانش‌ها جهان حركت مي‌كنند.

وي با اشاره به تحولات اخير در جهان افزود: با توجه به حوادث يك سال گذشته و روند بيداري اسلامي در منطقه، مي‌توان اين تحولات را نتيجه مقاومت ملت ايران دانست. در واقع اين حوادث نتيجه بي‌اثر بودن فتنه‌هاي دشمنان بوده كه آن‌ها را به وحشت انداخته است. آن‌ها در منطقه دو هدف عمده را دنبال مي‌كنند كه هدف اول تامين امنيت رژيم صهيونيستي و هدف دوم تامين منافع خودشان به قيمت پايمال كردن منافع ملت‌هاي ديگر است.

مهمانپرست با بيان اينكه "دشمنان به نقطه آخر خود رسيده‌اند"، اظهار كرد: اين همه جنايات عليه جوانان خوب كشورمان به دليل كينه آن‌ها است، زيرا دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران احساس مي‌كنند كه مردم ما در منطقه الگو شده‌اند و توانسته‌اند با توسل به ائمه اطهار و اعتقادات خود، مسير اقتدار را طي مي‌كند. اين ترور‌ها موجب رسوايي بيشتر آنها شده و افكار عمومي جهان را متوجه چهره‌ واقعي آنان كرده است و همين امر موجب شده كه افكار عمومي نسبت به رفتار غيرمسوولانه برخي كشورها حركت تهاجمي داشته باشد و آن‌ها را به پاسخگويي وادار كند. اميدوارم روزي برسد كه پيروزي مطلق جهان اسلام برپا شده و شاهد از بين رفتن كفر و ظلم باشيم و اين همان هدفي است كه شهداي ما دنبال كردند و ما هم وظيفه داريم اين مسير را دنبال كنيم.

وي در پاسخ به پرسشي درباره اقدامات وزارت امور خارجه پس از وقوع حادثه تروريستي روز چهارشنبه، گفت: وزارت امور خارجه بلافاصله پس از اين رويداد با اتخاذ موضع‌گيري خود اعلام كرد كه پشت اين اقدامات چه كشورهايي حضور دارند و همين‌طور همه سفارتخانه‌هاي ايران در كشورهاي ديگر را موظف به اطلاع‌رساني درباره اين حادثه و انعكاس اخبار مربوط به آن و اعلام مواضع كشورها از سوي مسوولان كرد. بر همين اساس در حال حاضر شاهد محكوميت اين حادثه تروريستي در اكثر كشورهاي جهان هستيم. همچنين سفير ايران در سازمان ملل نامه‌هايي را به دبير كل اين سازمان، رييس شوراي امنيت و رييس مجمع عمومي سازمان ملل و نيز رييس جنبش غيرمتعهد‌ها در نيويورك فرستاده كه در اين نامه‌ها خواستار محكومت اين واقعه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوي وزارت امور خارجه اضافه كرد: وزارت امور خارجه كشورمان دو نامه جداگانه نيز به مقامات انگليسي و آمريكايي فرستاده و در اين نامه‌ها آن‌ها را به دليل حمايت از اين‌گونه اقدامات تروريستي، محكوم كرده است و از آنها خواسته شده كه مسووليت اين اقدامات را بپذيرند.

وي با اشاره به دستيابي ايران به دانش هسته‌يي به عنوان يكي از پيچيده‌ترين دانش‌هاي روز جهان در جهت اهداف صلح‌آميز، خاطرنشان كرد: دشمنان نظام از آنجايي كه نتوانستند جلوي كشور ما را بگيرند، تلاش كردند تحت عنوان بازرسي‌ها اسامي دانشمندان هسته‌يي ما را در ليست خود قرار دهند در حالي‌كه اين اطلاعات مربوط به كشور ما بوده و مي‌بايست محرمانه نگهداري مي‌شد اما اين اسامي را در گزارشات خود منتشر كردند و در اختيار گروه‌هاي تروريستي قرار دادند.

مهمانپرست تاكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران، همه كساني كه در افشاي نام دانشمندان هسته‌يي نقش داشتند را مقصر مي‌داند و آنها بايد پاسخگو باشد و ايران نيز از همه امكانات خود جهت پيگيري اين مساله استفاده مي‌كند.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا درباره محكوميت اين حادثه تروريستي از سوي برخي مقامات آمريكا گفت: اين‌گونه محكوم‌كردن ظاهري به هيچ‌وجه قابل قبول نخواهد بود. كشوري كه آشكارا به گروه‌هاي تروريستي كمك كرده و از آن‌ها حمايت مي‌كند و دست‌ آنها را در كشورهاي ديگر باز مي‌گذارد بايد نتيجه اقدامات آنها را بپذيرد. همه گروه‌هاي تروريستي و اسراييل دست به اين‌گونه اقدامات تروريستي مي‌زنند و حتي از قبل برنامه‌هاي خود را ا علام مي‌كنند؛ به طور مثال در سناي آمريكا سناتور‌ها آشكارا برخي از مسوولان كشورمان را تهديد مي‌كنند.

مهانپرست افزود: اگر كشوري واقعا عليه تروريست‌ مبارزه مي‌كند بايد آشكارا اين كار را انجام دهد و تنها به محكوم‌كردن ظاهري قناعت نكند. جمهوري اسلامي ايران به هيچ‌وجه اين‌گونه محكوميت‌هاي ظاهري آمريكا را نخواهد پذيرفت و مردم به اين موضوع باور دارند كه آمريكا و انگليس در پشت اين حوادث هستند و تلاش آنها در جهت افزايش ترورها توسط رژيم صهيونيستي و گروه‌هاي ديگر تروريستي عليه ايران است به همين دليل بايد پاسخگو باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016