شنبه 24 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده دائم ايران در سازمان ملل: رژيم صهيونيستي و حاميانش در ترور دانشمندان هسته‌يي ايران دست دارند، ایسنا

سفير و نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران نزد سازمان ملل متحد در نيويورک به شبکه خبري سي ان ان آمريکا گفت: رژيم صهيونيستي رسما اعلام کرده که خواهان حذف دانشمندان هسته‌يي ايران است، بنابراين ملت ايران؛ اسراييل و حاميان او را عامل ترور دانشمندان خود مي‌دانند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مجري شبکه خبري "سي ان ان" از محمد خزاعي پرسيد: دولت ايران، دولت آمريکا و اسراييل را مسوول ترور مصطفي احمدي روشن مي‌داند و نامه بسيار تندي را به دبيرکل سازمان ملل ارسال کرده است، به نظر شما چه کسي مسوول اين ترورهاست؟ كه او گفت: همان‌طور که مي‌دانيد اين نخستين باري نيست که يک دانشمند ايراني مورد حمله تروريستي قرار مي‌گيرد، اتفاقات مشابهي در سال 2010 رخ داد و ما با اتکا بر شواهدي که در اختيار داريم، معتقديم اين قبيل اقدامات با حمايت خارجي انجام مي‌گيرد.

وي افزود: حتي برخي از مقامات اسراييلي اعتراف کردند که سعي دارند دانشمندان ايراني را ترور و ايران را از حق مسلم خود يعني بهره‌برداري صلح‌آميز از انرژي هسته‌يي باز دارند.

سفير و نماينده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد گفت: بنابراين معتقديم اين قبيل اقدامات توسط عوامل خارجي رخ مي‌دهد که با رژيم صهيونيستي و برخي مراکز تروريست‌پرور ديگر در ساير نقاط دنيا مرتبط هستند.

مجري سي ان ان از خزاعي پرسيد آيا معتقديد آنان (آمريکا و اسراييل) براي اين قبيل حملات تروريستي از شهروندان ايراني نيز کمک مي‌گيرند؟ كه او پاسخ داد: اين اقدامات تروريستي توسط عناصر خارجي طراحي و تامين مالي مي‌شوند و هر کسي مي‌تواند مرتکب اين قبيل جنايات شود.

مجري سي ان ان با اشاره به آن چه آتش سوزي و انفجار پراکنده در تجهيزات هسته‌يي ايران مي‌ناميد و نيز رخ دادن چند ترور دانشمندان هسته‌يي کشورمان، از خزاعي پرسيد آيا تاکنون اين موارد تاثيري بر فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران گذاشته است؟ كه خزاعي پاسخ داد: نه تنها اين قبيل اتفاقات هيچ تاثيري بر روند برنامه صلح‌آميز هسته‌يي ايران نداشته و نخواهند داشت بلکه هر گونه فشار اقتصادي و حمله تروريستي، منجر به محروم شدن ملت ايران از حقوق مسلم خود يعني بهره‌برداري صلح آميز از انرژي هسته‌يي، نخواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفير و نماينده دائم کشورمان نزد سازمان ملل متحد تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران بار ديگر بر استفاده صلح‌آميز از مزاياي انرژي هسته‌يي تاکيد دارد و معتقد است اين قبيل اقدامات تروريستي فقط به اتحاد بيش‌تر مردم منجر مي‌شود تا با قدرت فزاينده‌اي، به سوي ارتقاي دانش صلح آميز هسته‌يي خود حرکت کنند.

مجري در ادامه اين مصاحبه زنده پرسيد: اکنون تنش زيادي ميان ايران و غرب درباره برنامه هسته‌يي شاهديم، به نظر شما چگونه مي‌توان اين تنش‌ها را از بين برد؟ كه خزاعي پاسخ داد: از ميان برداشتن تنش‌ها فقط از طريق حل و فصل اختلافات و گفت‌وگو ميسر مي‌شوند نه از طريق عمليات سري و تروريستي.

وي با ابراز تاسف از اين که ملت ايران از برخي مقامات آمريکايي و نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري اين کشور اظهاراتي را مانند سخنان خصمانه مقامات اسراييلي مي‌شنوند، گفت: از ميان برداشتن تنش‌ها، بايد از طريق قوانين و موازين بين‌المللي و گفت‌وگوي 1+5 و جمهوري اسلامي ايران انجام گيرد و قطعاً اين قبيل اقدامات سري و تروريستي به هيچ وجه منجر به پايان موضوع نخواهد شد و تاثيري نيز نخواهد داشت.

آخرين سوال مجري شبکه خبري سي ان ان از خزاعي اين بود که آيا به نظر شما زمان آن فرا نرسيده است تا حرارت الفاظ آتشين از سوي دو طرف در ايران و آمريکا به‌ويژه در کنگره و کانديدها، کاهش داده شود؟ كه وي پاسخ داد: واضح است که ملت ايران مطالبي را از سوي برخي مقامات آمريکايي مي‌شنود که شبيه آن مطالب هرگز از سوي هيچ يک از مقامات و يا شهروندان ايراني شنيده نشده است.

سفير و نماينده کشورمان نزد سازمان ملل متحد در پايان تاکيد کرد: سياست راهبردي جمهوري اسلامي ايران ارتقاي بهره‌وري از انرژي صلح‌آميز هسته‌يي است و آمادگي دارد براي هرگونه گفت‌وگو و راه حل مسالمت‌آميزي که به اين هدف منجر شود، همکاري کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016