شنبه 24 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض رسمي و شديداللحن ايران به انگليس و آمريکا درباره ترور دانشمندان ايراني، ایسنا

هم‌زمان با تشييع پيکر پاک شهيد مهندس مصطفي احمدي روشن، وزارت خارجه کشورمان با ارسال دو يادداشت اعتراضي شديد اللحن خطاب به دولت‌هاي آمريکا و انگليس بر نقش آشکار آن‌ها در وقوع اين جنايت تاکيد کرد و اين کشورها را در قبال جنايات انجام شده عليه دانشمندان هسته‌يي ايران مسوول دانست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در يادداشت اعتراضي ايران خطاب به دولت انگليس که براي وزارت خارجه اين کشور ارسال شده است، با اشاره به سخنان جان ساورز ـ رييس سرويس اطلاعات خارجي انگليس ـ در پاييز سال گذشته تاکيد شده است که ترور دانشمندان هسته‌يي ايران بلافاصله پس از سخنراني ساورز درباره آغاز عمليات اطلاعاتي عليه ايران انجام شده است.

در اين يادداشت آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با مد نظر قرار دادن اين واقعيت که روند عمليات ترور دانشمندان ايراني دقيقا پس از اعلام اين رويکرد دولت انگليس از سوي جان ساورز ـ رييس سرويس اطلاعاتي انگليس ـ آغاز شده است، بنابراين مراتب اعتراض مجدد خود نسبت به پيامدهاي رويکرد ياد شده دولت انگليس را ابراز كرده و بر مسووليت آن کشور در قبال اين قبيل اقدامات تروريستي تاکيد مي‌ورزد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هم‌چنين ايران يادداشت اعتراض ديگري خطاب به دولت آمريکا را به سفير سوييس در تهران که مسووليت دفتر حافظ منافع آمريکا را بر عهده دارد ارائه کرد.

ايران در اين يادداشت بر اين نکته تاکيد کرده است که يادداشت‌هاي ديپلماتيک مکرر ايران در مورد وجود اسنادي مبني بر حمايت آمريکا از گروه‌هاي تروريستي عليه ايران بدون پاسخ مانده و حتي با سکوت تاييدآميز اين کشور مواجه شده است.

اين يادداشت اضافه مي‌کند: «براساس اسناد معتبر و اطلاعات موثق اين عمليات ترور با هدايت، پشتيباني و برنامه‌ريزي سازمان اطلاعات مرکزي آمريکا (سيا) و با دخالت مستقيم عوامل وابسته به آن سازمان به انجام رسيده است که مسووليت مستقيم آن برعهده آن دولت است که بايد براساس موازين و حقوق بين‌الملل و تعهدات دو جانبه پاسخ‌گو باشد».

اين يادداشت تاکيد مي‌کند: «جمهوري اسلامي ايران ضمن محکوم کردن اين ترور ناجوانمردانه و درخواست توضيح فوري دولت آمريکا، نسبت به عواقب آن به طور جدي هشدار مي‌دهد و از آن دولت قوياً مي‌خواهد به حمايت‌هاي خود از هرنوع عمليات تروريستي ضدبشري نسبت به جان شهروندان ايران که ناقض حقوق بين‌الملل و تعهدات ذي‌ربط آن دولت بوده و صلح و امنيت بين‌المللي را در معرض تهديد جدي قرار مي‌دهد، فوراً پايان دهد. ضمن آن که حق پيگيري مقتضي موضوع نيز براي دولت جمهوري اسلامي ايران محفوظ است».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016