جمعه 30 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جنتی:‌ برخی خود را مفسد نمی‌دانند و می‌گویند می‌خواهیم اصلاح کنیم، ایرنا

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: جنگ در اسلام و فلسفه آن حركتی اصلاحی برای مقابله با فساد است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله 'احمد جنتی' در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران كه در محل مصلای دانشگاه تهران برگزار شد، : جنگ در اسلام برای براندازی فساد است ولی آخرین درمان است و تا مادامی كه می توان از راه های دیگر با فساد مقابله كرد از آن استفاده نمی شود.

وی با بیان اینكه ملائكه در زمان خلقت انسان به خداوند می گفتند انسان در زمین به فساد و قتل خواهد پرداخت، خاطرنشان كرد: نسل اول آدم دست به قتل زد به این جرم كه خدا قربانی هابیل را قبول كرد ولی قربانی قابیل را قبول نكرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه هرچه قدر جمعیت انسان ها بر روی زمین زیاد و تكثیر شد، فساد نیز افزایش یافت تصریح كرد: انبیاء الهی برای اصلاح آمدند و حكمت خداوند اجازه نمی دهد كه انسان ها در زمین آدم بكشند، قتل و غارت كنند زیرا كه بشر برای عبادت خدا خلق شده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سركشی قوم عاد و ثمود و فرعون مصر از فرمان الهی و عذاب آنها توسط خداوند متعال گفت: زمانی كه این مفسدان فسادشان را به حد اعلی رساندند خداوند شلاق عذاب خود را بر سر آنها فرود آورد.

آیت الله جنتی با بیان اینكه همه افراد بشر قبول دارند، فساد باید از بین برود و آن را محكوم می كنند، افزود: مفسدان خود نمی خواهند قبول كنند كه فساد می كنند و می گویند ما اصلاح طلبیم و نمی خواهیم فساد كنیم.

وی با اشاره به منطق و روش حضرت علی (ع) در زمان پیامبر(ص) و همچنین زمان خلافتش گفت: بشر در جنگ های خود بدنبال قدرت و ثروت است اما حضرت علی برای اصلاح و اینكه نشانه های دین را بر سر جای خود باز گرداند و همچنین برای ایجاد و برقراری امنیت برای مظلومان جنگ می كرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: قرار بر این نبوده است كه انبیاء(ع) بی مقدمه وارد جنگ شوند بلكه قبل از آن ارشاد، هدایت، امر به معروف و نهی از منكر، انذار و تبشیر صورت گرفته و عده ای كه در برابر تمامی این مسائل ایستاده و تن به اصلاح نداده اند، با آنها مقابله شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امام جمعه موقت تهران با اشاره به ترور شهید 'مصطفی احمدی روشن' دانشمند جوان هسته ای كشور اظهار داشت : ترور دانشمندان و نخبگان جوان ایرانی بدست سرویس های سیا و موساد نشان از به بن بست رسیدن استكبار و كمال بیچارگی و استیصال آنها در برابر پیشرفت جوانان ایرانی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، آیت الله 'احمد جنتی' در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران كه در مصلای دانشگاه تهران برگزار شد، با اشاره به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با شهادت 'مصطفی احمدی روشن' تاكید كرد: مدعیان مبارزه با تروریسم ، خودشان سردمدار تروریست ها و تروریست پرور هستند و رسوایی آنها حدی ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: همان گونه كه رهبر انقلاب فرمودند نباید از مجازات مرتكبان این جنایت چشم پوشی كرد و باید این موضوع شروع شود.

آیت الله جنتی با بیان اینكه شهادت این دانشمند هسته ای كشور، جامعه ایران و رهبری را داغدار كرد، ابراز امیدواری كرد كه روح این شهید بزرگوار با شهدای كربلا محشور شود.

وی به پیام خانواده شهید احمدی روشن اشاره كرد و افزود: خانواده این شهید بسیار خوب صحبت كردند و برای ما آبرو خریدند و قوت قلب دادند.

خطیب نماز جمعه تهران گفت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام تسلیتی خطاب به خانواده این دانشمند هسته ای خاطر نشان كردند: این ترور با طراحی یا همراهی سرویس های سیا و موساد عمل شده و نشانه‌ی به بن‌‌بست رسیدنِ استكبار جهانی به سردستگی آمریكا و صهیونیزم، در مقابله با ملت مصمّم و مؤمن و پیشرونده‌ی ایران اسلامی است.

آیت الله جنتی بخشی دیگر از پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با ترور شهید احمدی روشن را بدین شرح قرائت كرد: از مجازات مرتكبان این جنایت و عاملان پشت صحنه آن چشم پوشی نخواهیم كرد و این قضیه باید شروع شود كه شروع خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود افزود: دشمنان به گونه ای به زانو در آمده اند كه ناچار می شوند آدم بكشند و دست به ترور بزنند در حالی كه مدعی بودند عراق و افغانستان را بدلیل مبارزه با تروریسم اشغال كرده اند.

وی با بیان اینكه این رفتار قساوت آمیز شكست خواهد خورد، خاطرنشان كرد: رشد و توسعه شتابنده علمی كشور ما قائم به هیچ فردی نیست، مگر بهشتی و مطهری را كشتید چه نتیجه ای گرفتید ؟

آیت الله جنتی تصریح كرد: امام (ره) می فرمود اگر من را هم بكشید بازهم این انقلاب راه خود را می رود و اتفاقی نمی افتد زیرا كه این موضوع متعلق به مردم و جنبشی تاریخی است.

** تروردانشمندان نتیجه معكوس دارد

آیت الله جنتی اظهارداشت: ترور دانشمندان ما نتیجه صد در صد معكوس دارد و تاكنون 300 دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف اعلام كرده اند كه می خواهند به دانش هسته ای تغییر رشته دهند؛ یعنی اینكه یك احمدی روشن را شهید كردید و 300 نفر امروز خواستار ادامه راه او هستند و این نشان می دهد كه حق خاموش و سركوب نمی شود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینكه امروز مقاومت ها بیشتر شده و جهانیان الگوی بیشتری از روش جمهوری اسلامی می گیرند، گفت: جهانیان می بینند كه دانشمندان ما را می كشند ولی بازهم مردم ایستاده اند و این موضوع اثری بین المللی و جهانی دارد.

** مردم بحرین باید دلگرم شوند

آیت الله جنتی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به حركت آغاز شده در حمایت از مردم بحرین، اظهار داشت: مردم بحرین مظلوم ترین افراد در موضوع بیداری اسلامی هستند و باید با همكاری رسانه ها و دیگران آنها را دلگرم كنیم.

امام جمعه موقت تهران تصریح كرد: مردم بحرین باید دلگرم باشند و بدانند برای این همه كشته ای كه می دهند و شكنجه ای كه می شوند، یك حامی در این دنیا دارند.

** دهه فجر و تداوم انقلاب اسلامی

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه تهران به نزدیك بودن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره كرد و افزود: هنوز شیرینی ورود امام خمینی (ره) به وطن و خانه خود در كام مردم ماست و یادمان نمی رود كه چه شادی سراسر كشور را فرا گرفته بود.

وی با اشاره به تداوم راه انقلاب اسلامی در طول سال های گذشته اظهار داشت: باید ببینیم كه در زمان انقلاب چه اهدافی داشتیم؛ به چه تعدادی از آنها رسیده ایم؛ چه مقدار باقی مانده و یا در جریان است و آثار دهه فجر ما چه بود؟

آیت الله جنتی با بیان اینكه در زمان انقلاب ادعای حمایت از مستضعفان و محرومان جهان را داشتیم، اظهار داشت: در سالهای گذشته این حمایت ها شده است و از مردم مظلوم فلسطین، لبنان و بوسنی حمایت كرده ایم و در برابر مستكبران عالم ایستاده ایم ؛ خط خود را عوض نكرده ایم و ایثارگری و فداكاری ها ما ادامه دارد.

وی افزود: همه چالش ها مانند تجزیه طلبی ها، آشوب ها، تحریم ها و هشت سال جنگ تحمیلی را پشت سر گذاشته ایم و پیشرفت های فراوانی را نیز در علم و فن آوری كسب كرده ایم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه مردم در زمان انقلاب اسلامی نظام و حكومت اسلامی را می خواستند، خاطرنشان كرد: شورای نگهبان قانون اساسی امروز قوانینی را كه ضد اسلام باشد ، تصویب نمی كند و نظام ما امروز اسلامی است.

** نظام درمقابل فتنه گران می ایستد

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینكه امروز آزادی و استقلالی كه در ایران وجود دارد، در هیچ كشور دیگری در جهان وجود ندارد، تاكید كرد: هر فردی هر حرفی را كه می خواهد در مطبوعات، وب سایت ها و رسانه های می زند اما اگر بخواهد اغتشاشاتی مانند فتنه بعد از انتخابات درست كنند، جلویشان گرفته خواهد شد؛ آزادی معقول اما برای همه وجود دارد و هر حرفی را كه هر كسی بخواهد، می زند.

آیت الله جنتی به جوانان كشور توصیه كرد: جوانان شرایط ایران را با شرایط سایر كشورها مقایسه كنند وقدر موفقیت ها و عزت جهانی امروز كشور را بدانند.

** انتخابات مجلس نهم بسیار پرشور برگزار می شود

دبیر شورای نگهبان در ادامه خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نزدیك بودن زمان برگزاری انتخابات مجلس نهم به داوطلبان نمایندگی مردم توصیه كرد كه از اسراف و خرج كردن پول زیاد بپرهیزند.

وی تاكید كرد: مردم به افرادی كه به مراكز ثروت و قدرت وصل هستند، رای نخواهند داد.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: همه در حرف قبول دارند که فساد بد است و آن را محکوم می‌کنند، ولی بر اساس آیه قرآن برخی خود را مفسد نمی‌دانند و می‌گویند می‌خواهیم اصلاح کنیم.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره و توضیح آیاتی از سوره فجر گفت: گسترش فساد در زمین موجب نزول عذاب الهی می‌شود.

آیت الله جنتی با بیان اینكه دشمن انتخابات را هدف گیری كرده است و می خواهد در كشور آزادی نباشد و آشوب برپا كند، گفت: دشمن می خواهد سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد تا از این طریق مشاركت مردمی را كاهش دهد اما كورخوانده و تجربه ما در طول سال های بعد از انقلاب نشان داده كه همواره مردم حضوری بالا در انتخابات داشته اند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مشاركت 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 گفت: به لطف خدا همان گونه كه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند حضور مردم در انتخابات مجلس نهم دشمن شكن خواهد بود.

** انتخابات مجلس نهم رقابتی خواهد بود

وی با بیان اینكه در انتخابات باید رقابت باشد، اظهار داشت: مردم در ثبت نام برای انتخابات و در زمان رای دادن آزاد هستند.

آیت الله جنتی با تاكید به اینكه ' امنیت برقرار است'،خاطرنشان كرد: باید با بصیرت مراقب توطئه های دشمن باشیم.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینكه در آینده در باره انتخابات بیشتر سخن خواهد گفت، به مجریان و نامزدهای برگزاری انتخابات توصیه كرد كه قانون را رعایت كنند.

خطیب نماز جمعه تهران همچنین به آغاز هفته وقف اشاره كرد و اظهار داشت: در سال های گذشته خدمات خوبی داده شده و اوقاف در حال زنده شدن است.

امام جمعه موقت تهران با قدردانی از مسئولان سازمان اوقاف و امورخیریه تاكید كرد كه موقوفه خواری بسیار بد است.

آیت الله جنتی در ابتدای خطبه دوم نماز جمعه تهران ایام رحلت پیامبر عزیز اسلام (ص) ، امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) را تسلیت گفت و افزود: امیدوارم خداوند ما را از شفاعت این بزرگواران محروم نكند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016