شنبه 1 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فرهاد دانشجو: ۲۴ رای مثبت معنای ويژه ای دارد، مطمئنم هاشمی حکم را امضا می‌کند، فارس

خبرگزاری فارس: رئيس جديد دانشگاه آزاد با اشاره به اينکه تحت هيچ شرايطی از رياست دانشگاه آزاد عقب‌نشينی نمی‌کنم، گفت: آيت‌الله هاشمی طبق نظر شورای انقلاب فرهنگی عمل خواهد کرد.

فرهاد دانشجو رئيس جديد دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در واکنش به برخی تحرکات مديران ارشد دانشگاه آزاد و شايعه‌هايی مبنی بر اينکه آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئيس هيئت امنای اين دانشگاه قصد دارد حکم ابلاغ رئيس جديد دانشگاه آزاد را امضاء نکند، گفت: هنگامی که هيئت امنای دانشگاه آزاد رئيس پيشنهادی اين دانشگاه را انتخاب کرد تا زمانی که اين رئيس پيشنهادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی تأييد شد، چند روز سپری و مسائل مختلفی مطرح شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


* ۲۴ رأی مثبت اعضای شورای انقلاب فرهنگی به من معنای ويژه‌ای دارد

وی افزود: تمامی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌دانستند که دغدغه‌های اين دانشگاه چيست و آقای جاسبی در جلسه اين شورا حضور داشت و توضيحات خود را ارائه داد که نهايتاً ۲۴ رأی اعضای شورای انقلاب فرهنگی در تأييد رئيس جديد دانشگاه آزاد معنی ويژه‌ای دارد.

دانشجو خاطرنشان کرد: بالاترين مقام و جايگاه فرهنگی کشور حمايت گسترده‌ای از رئيس جديد دانشگاه آزاد داشته است.

رئيس جديد دانشگاه آزاد تصريح کرد: ۲۴ رأی مثبت در تأييد رئيس يک دانشگاه در تاريخ شورای عالی انقلاب فرهنگی سابقه نداشته است، يعنی اولين باری است که يک رئيس دانشگاه با اين تعداد رأی انتخاب می‌شود.

* تحت هيچ شرايطی از رياست دانشگاه آزاد عقب‌نشينی نخواهم کرد

عضو هيئت امنای دانشگاه آزاد اظهار داشت: براساس احساس تکليف کانديدای رياست دانشگاه آزاد شدم و ديگر تحت هيچ شرايطی عقب‌نشينی نخواهم کرد و تا انتهای اين داستان حضور خواهم داشت.

وی در ادامه گفت: وقتی بالاترين نهاد فرهنگی کشور از رئيس جديد دانشگاه آزاد اين‌گونه حمايت می‌کند، بنده دلگرم می‌شوم.

* دولتی‌ها و غيردولتی‌ها از بنده حمايت کردند که احساس تکليف کردم

دانشجو تأکيد کرد: نه تنها رئيس‌جمهور بلکه افراد با سلايق متفاوت در شورای عالی انقلاب فرهنگی از بنده حمايت کردند يعنی هم غير دولتی‌ها و هم دولتی‌ها از بنده حمايت کردند و بنابراين با وجود اين حمايت‌ها تکليف بنده در قبال دانشگاه آزاد عظيم‌تر شده است.

رئيس جديد دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: مطمئناً‌ هنگامی که حکم رياست بنده ابلاغ شود سر کارم حاضر خواهم شد و با تمام قدرت سعی می‌کنم با کمک دانشگاهيان سطح کيفی دانشگاه آزاد را ارتقاء دهم و مسير آينده آن را طوری تبيين کنم که انشاءالله بسيار بهتر از گذشته در مسير آينده حرکت کنم.

*مسائل حاشيه‌ای که برخی‌ها به آن دامن می‌زنند جانبی است

دانشجو تصريح کرد: مسائل حاشيه‌ای که برخی‌ها به آن دامن می‌زنند جانبی است و با واقعيت تطبيق ندارد و مشخص نيست که با چه نيتی انجام می‌شود.

عضو هيئت امنای دانشگاه آزاد گفت: آنچه می‌دانم اين است که بايد احترام اعضای هيئت امنای دانشگاه آزاد را داشت و اين حفظ احترام يعنی احترام به نظر و رأی اکثريت اين اعضا، چون رأی اعضای هيئت امنای دانشگاه آزاد اين بود که بنده رئيس دانشگاه باشم پس بايد به نظر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی احترام گذاشت چون با رأی قاطع خود اين انتخاب را تأييد کردند.

* در حال تنظيم تعامل خود با مسئولان فعلی دانشگاه آزاد هستم

رئيس جديد دانشگاه آزاد تاکيد کرد: مستحکم‌تر و مطمئن‌تر از گذشته به عنوان رئيس جديد دانشگاه آزاد به وظايف خود در اين دانشگاه عمل خواهم کرد و در حال حاضر در حال برنامه‌ريزی و تنظيم تعامل خود با مسئولان فعلی دانشگاه آزاد هستم.

وی افزود: هرچه مسئولان فعلی دانشگاه آزاد ميانه‌رو‌تر باشند و از تندروی پرهيز کنند، تنظيم فعاليت بنده با آنها در آينده راحت‌تر خواهد بود.

* آيت‌الله هاشمی طبق نظر شورای انقلاب فرهنگی عمل خواهد کرد

دانشجو در پاسخ به اين سؤال که به نظر شما آيا آيت‌الله هاشمی رفسنجانی حکم رياست شما بر دانشگاه آزاد ابلاغ خواهد کرد يا خير، گفت: با شناختی که از آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی دارم، مطمئن هستم وی قانون‌مدار بوده و طبق نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی عمل خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016