جمعه 23 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حجت‌الاسلام محمدیان: رأی فرهاد دانشجو برای ریاست دانشگاه آزاد قطعی و قانونی است، فارس

حجت‌الاسلام محمدیان با بیان اینکه برخی اعضای هیئت امنا مصوبات جلسه اول را نادیده گرفتند، گفت: با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کامران دانشجو رئیس جلسه دوم هیئت امنا بود و رأی اعضای این هیئت به آقای فرهاد دانشجو قطعی و قانونی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در برنامه "دیروز، امروز فردا" در خصوص جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اظهار داشت: همه اعضای هیئت امنا در نشست اخیر حضور داشتند و هیچ کس جلسه را ترک نکرد و همه به موضوع دستور جلسه توجه کامل داشتند. نکته مهم این است که در جلسه قبلی هیئت امنا چند مطلب در کنار هم به عنوان یک بسته به تصویب رسید.

وی گفت: یکی از آنها ریاست جناب آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنا بود. موضوع دومی که به صراحت تصویب شد این بود که جلسه دوم که همان جلسه دو شب قبل بود، با هدف تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد آن هم با مسئولیت وزیر علوم تشکیل شود و رئیس جدید انتخاب شود که این مصوبه یعنی مدیریت جلسه توسط آقای کامران دانشجو از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: متاسفانه در جلسه ۲۱ دی‌ماه مصوبات جلسات قبل تا حد زیادی مورد بی‌اعتنایی برخی افراد قرار گرفت و مسئولیت وزیر علوم را زیر سؤال بردند. در حالی که در نشست قبل ریاست وزیر علوم در این جلسه با صراحت به تصویب رسیده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت الاسلام محمدیان گفت: در این جلسه برخلاف رویه برخی گفتند که همه کاندیداها برای ریاست دانشگاه آزاد باید در جلسه بیایند و برنامه کاری خود را نسبت به دانشگاه آزاد مطرح کنند. لذا همه مستحضر هستند که اگر بخواهیم همه این افراد در جلسه بخواهند در جلسه حاضر شوند و برنامه کاری خود را ارائه دهند، چندین جلسه زمان لازم است و زمان زیادی را از دست خواهیم داد. حتی اگر یکی از این کاندیداها به جلسه نیامد، باید صبر کنیم که او نیز بیاید.

وی افزود: متاسفانه برخی در جلسه اخیر گفتند که تا این افراد برنامه‌های خود را ارائه ندهند ما نمی‌توانیم رای‌گیری کنیم. در حالی که این روش در هیچ کدام از دانشگا‌ه‌های ما رویه نبوده است. در خود دانشگاه آزاد نیز که تا به حال رئیس عوض نشده بود و رویه‌ای وجود نداشت که بر اساس آن عمل شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها متذکر شد: زمانی باید برنامه‌ها از سوی کاندیداها ارائه شود که سیاست‌ها از سوی هیئت امنا معین شده باشد اما هنوز هیئت امنا سیاست‌های خود را اعلام نکرده‌اند که کاندیدا بتوانند برنامه خود را طبق آن ارائه دهند. لذا این گونه صحبت‌ها دور از واقع است.

حجت الاسلام محمدیان تاکید کرد: در جلسه اخیر تصمیم نهایی و قطعی گرفته شد که از 9 نفر حاضر 5 نفر رای خود را به جناب آقای دکتر فرهاد دانشجو دادند و با اکثریت آراء ایشان به عنوان گزینه اصلی ریاست دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شد.

وی همچنین تاکید کرد: قطعا این جلسه رسمی بود و رای‌گیری کاملا درست انجام شد. لذا بعد از این نوبت شورای عالی انقلاب فرهنگی است که رای خود را نسبت به آقای دکتر فرهاد دانشجو بیان کند و بعد از آن رئیس جدید دانشگاه آزاد به طور رسمی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016