یکشنبه 2 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جمعی از اصلاح‌طلبان مجلس تاييد صلاحيت شدند، مهر

صلاحيت جمعی از نمايندگان اصلاح طلب و اصولگرای مجلس شورای اسلامی که پيش از اين در هيئت های اجرايی نهمين دوره انتخابات مجلس رد شده بود، در هيئت های نظارت انتخابات تاييد شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، هيئت های نظارت استانی در بررسی صلاحيت داوطلبان نهمين دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، صلاحيت تعدادی از نمايندگان فعلی مجلس هشتم از جمله نمايندگان اصلاح طلب را تاييد کردند.

انوشيروان محسنی بند پی نماينده نوشهر و چالوس، محمد مهدی شهرياری نماينده بجنورد، مجيد نصيرپور نماينده سراب، عليرضا محجوب نماينده تهران و داريوش قنبری نماينده ايلام از جمله نمايندگان اصلاح طلبی هستند که از سوی هيئت های اجرايی رد صلاحيت شدند اما با نظر هيئت های نظارت استانی صلاحيت آنان برای ورود به انتخابات مجلس نهم تاييد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين علی زنجانی نماينده فعلی نقده و اشنويه،‌ داوود محمدجانی نماينده مردم آباده از تاييد صلاحيت خود خبر دادند.

به گزارش مهر، همچنين با بررسی مجدد صلاحيت نادر قاضی پور نماينده اصولگرای اروميه و عبدالجبار کرمی نماينده مستقل سنندج، هيئت نظارت نيز همچون هيئت اجرايی نظر به رد صلاحيت آنان داده است.

قاضی پور در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هيچ دليلی برای رد صلاحيتم عنوان نشده است. هرچند که خودم می دانم علت چيست. اين نظر اشخاص بوده که من تاييد نشوم چون همواره با مسائلی در منطقه مخالفت کرده ام که موجب ناراحتی افرادی شده است. اين نظر هيئت های نظارت و اجرايی نظر نظام نسبت به من نيست و کاملا شخصی و منطقه ای است.

وی و کرمی در گفتگو با مهر از تصميم خود برای اعتراض مجدد نسبت به اين نظر هيئت های نظارت خبر دادند.

هيئت های نظارت همچنين صلاحيت علی مطهری، علی عباسپور و حميد رضا کاتوزيان سه نماينده فعلی تهران را هم که از سوی هيئت های اجرايی رد شده بود، تاييد کردند.

قدرت الله عليخانی نماينده قزوين نيز در گفتگو با خبرنگار مهر، صلاحيت خود در بررسی هيئت های نظارت را تاييد شده خواند و گفت: هنوز چيزی به من ابلاغ نشده اما مطمئنا من تاييد شده هستم.

به گزارش مهر، در اين مرحله داوطلبانی که از سوی هيئت‌های استانی صلاحيتشان مورد تأئيد قرار نگرفته است، طبق تبصره۳ ماده ۵۲ قانون برای اعلام اعتراض ۲۴ ساعت زمان دارند تا اعتراضشان را به صورت مکتوب به شورای نگهبان ارائه کنند.

شورای نگهبان طبق قانون ۲۰ روز برای بررسی شکايت داوطلبان معترض مهلت دارد و به گفته کد خدايی سخنگوی شورای نگهبان نتيجه قطعی بررسی صلاحيت‌ها اول اسفندماه از سوی شورای نگهبان اعلام خواهد شد.

داوطلبان معترض به نظر هئيت‌های استانی در تهران تا ۲۴ ساعت از زمان ابلاغ نظر هيئت‌های استانی، می‌توانند از ساعت ۸ صبح الی ۱۶ به آدرس تهران خيابان انقلاب- خيابان حافظ- پايان‌تر از تالار وحدت - ورزشگاه شهيد حيدرنيا مراجعه کنند؛ داوطلبان غيرتهرانی نيز بايد به دفاتر استانی نظارت و بازرسی شورای نگهبان مراجعه کنند.

تبليغات رسمی داوطلبان نمايندگی مجلس نهم پس از تاييد نهايی هيئت های نظارت از چهارم اسفند آغاز و ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات سکوت تبليغاتی شروع خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016