سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهمانپرست: شيوه تهديد، فشار و تحريم شکست خورده است، ايسنا


سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: تحريم نفتی ايران در اتحاديه اروپا با بحران اقتصادی و اجتماعی کشورهای اروپايی سازگار نيست و بيشتر در چارچوب فشار تبليغاتی و جنگ روانی قابل ارزيابی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) رامين مهمانپرست افزود: تحريم اقتصادی به بهانه فعاليت‌های صلح‌آميز هسته‌يی کشورمان، اقدامی غيرمنطقی و ناعادلانه است اما تاثيری در روند حرکت ملت ما برای دستيابی به حقوق اساسی خود ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: اصولا شيوه تهديد ، فشار و تحريم در مقابل ملتی که برای رويکرد خود منطق و استدلال قوی دارد، روشی شکست خورده است.

وی با اشاره با تصويب توقف خريد نفت از ايران در اتحاديه اروپا افزود: همان‌طور که در اظهارات مقامات اروپايی و اخبار منتشره در اين‌باره مشخص است، برخی کشورها تعويق اين کار را تحت پوشش تحريم‌های تدريجی مطرح کرده‌اند که اين موضوع حاکی از رويکردی سياسی است.

وی گفت: نياز بلندمدت و پايدار کشورهای مختلف جهان به انرژی به نحوی است که نمی‌توان جمهوری اسلامی ايران را که دارای دومين ذخاير بزرگ گاز و چهارمين ذخاير بزرگ نفت دنياست تحريم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: به نظر می‌رسد اخلال در تامين نيازهای انرژی کشورهای رقيب اقتصادی آمريکا در سال‌های آينده، در دستور کار مقامات آمريکا قرار گرفته است و آنان به بهانه فشار سياسی بر ملت ايران درصدد تضعيف رقبای اقتصادی خود هستند.

وی گفت: مقامات اروپايی و ديگر کشورهايی که در اين زمينه زير فشار سياسی آمريکا قرار دارند بايد به منافع ملی خود بينديشند و برای تحقق اهداف پنهان مقامات آمريکايی، خود را از بازار انرژی ايران محروم نکنند.

وی هشدار داد:‌ اين کشورها توجه داشته باشند که با اين اقدام‌شان، در تامين انرژی مورد نياز برای رشد اقتصادی تعريف شده خود، مشکلات جدی ايجاد نکنند.

مهمانپرست که با واحد مرکزی خبر گفت‌وگو می‌کرد، خاطرنشان کرد: هر کشوری که خود را از بازارهای انرژی ايران محروم کند بلافاصله شاهد جايگزين شدن رقبای ديگری در اين زمينه خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016