سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدير امور بين الملل شرکت ملی نفت: آسيا بازار اول صادرات نفت ايران، مشتريان را به‌سادگی تغيير می‌دهيم، مهر

مدير امور بين الملل شرکت ملی نفت با تاکيد بر اينکه ايران گزينه‌های مختلفی برای رويارويی با تحريم اتحاديه اروپا عليه صادرات نفت دارد، اعلام کرد: شرکت ملی نفت ايران به سادگی می‌تواند مشتريان خود را تغيير دهد.

سيدمحسن قمصری در گفتگو با مهر درباره تحريم صادرات نفت ايران به کشورهای عضو اتحاديه اروپا، گفت: شرکت ملی نفت ايران برای سال ۲۰۱۲ ميلادی تدابير لازم برای جايگزينی نفت خام صادراتی خود را انديشيده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اعلام اينکه در شرايط فعلی آسيا يکی از بازارهای اصلی صادرات نفت ايران به شمار می رود، تصريح کرد: هم اکنون صادرات نفت ايران حدود ۲ ميليون بشکه در روز است و مشکلی هم برای فروش نفت نداريم.

به گفته مدير امور بين الملل شرکت ملی نفت ايران، در حال حاضر هر چه نفت توليد شده به بازارهای مختلف هدف صادر می شود.

اين مقام مسئول همچنين اخيرا با تاکيد بر اينکه ايران گزينه‌های مختلفی برای رويارويی با تحريم اتحاديه اروپا عليه صادرات نفت دارد، اظهار داشت: شرکت ملی نفت ايران به سادگی می‌توانيم مشتريان خود را تغيير دهد و نفت تحريم شده را به ديگر کشورهای متقاضی صادر کند.

قمصری همچنين با بيان اينکه پيش بينی می شود صادرات نفت ايران امسال بدون تغيير بماند، بيان کرد: حجم قراردادهای سالانه يا دوره‌ای بدون تغيير مانده است، تقاضای مشتريان برای نفت ايران بالاست، بنابراين حجم صادرات برای سال ۲۰۱۲ ميلادی بدون تغيير باقی می ماند.

واکنش وزارت نفت به تحريم صادرات نفت ايران به اروپا

وزارت نفت جمهوری اسلامی ايران در واکنش به تحريم های عجولانه اتحاديه اروپا در مورد نخريدن نفت از ايران اعلام کرد که تدابير لازم برای مواجهه با هرگونه چالشی انديشيده شده است.

در بيانيه وزارت نفت تاکيد شده است: اتحاديه اروپا با تحريم نفت ايران عملا نفت، اين ابزار غير سياسی را وارد بازی‌ها و مطامع سياسی کرده و قطعا تبعات اين تصميم عجولانه به‌غير از اروپا، کشورهای ديگر جهان را نيز متاثر خواهد ساخت.

در اين بيانيه آمده است: قابل توجه است که تنها ۱۸ درصد از نفت صادراتی ايران به کشورهای اروپايی صادر می‌شود و مابقی نفت صادراتی ايران به ساير بازارهای جهانی عرضه می‌شود.

در ادامه بيانيه افزوده شده است: با عنايت به بازار عرضه و تقاضا و مشتريان بالقوه نفت ايران، هيچگونه نگرانی در خصوص جايگزينی فروش نفت ايران با مشتريان جديد وجود ندارد؛ مردم ايران اسلامی مطمئن باشند که وزارت نفت جمهوری اسلامی ايران به‌ دور از تنش‌ها و حواشی سياسی تمهيدات لازم را از مدت‌ها قبل انديشيده و راهکارهای لازم برای مواجهه با هرگونه چالش در موضوع انرژی را تدبير کرده است.

در ادامه بيانيه وزارت نفت به مواردی از عواقب تصميم عجولانه اتحاديه اروپا در تحريم نفت ايران اشاره می‌شود:

۱. استفاده ابزاری و غير متعارف از نفت در معادلات سياسی حاکم بر جهان به‌عنوان يک بدعت خطرناک در دنيا.

۲. ضرر و خسارت سنگين اقتصادی ناشی از تحريم نفتی ايران به مردم بحران‌زده اروپا و کشورهای پيشرفته و درحال توسعه.

۳. افزايش قيمت‌های جهانی نفت و کاهش شديد رشد اقتصاد جهانی به‌ ويژه در دنيای بحران‌زده غرب.

۴. بی‌ثباتی در امنيت عرضه و تقاضای انرژی در سطح جهان.

۵. تحميل هزينه‌های اضافی گزاف به مصرف‌کنندگان فرآورده‌های نفتی در اروپا.

۶. تشديد بحران‌های اقتصادی در کشورهای مبتلا به آشفتگی‌های اقتصادی خصوصا کشورهای اروپايی.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016