پنجشنبه 6 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محسن رضايی: دولتمردان وضعيت اقتصادی کشور را آرام کنند، ايلنا

- ردصلاحيت شدگان دلايل خود را ارائه کنند، ما هم کمک می‌کنيم

ايلنا: دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خواستار آن شد که هيات‌های انتخاباتی بی‌دليل افرادی را که او آن‌ها را فرزندان انقلاب خواند، ردصلاحيت نکند.

محسن رضايی که ديروز برای شرکت در مجلس روضه شهادت امام رضا (ع) به دفتر آيت الله نوری همدانی در قم آمده بود، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در قم، با اشاره به انتخابات آينده مجلس شورای اسلامی و رد صلاحيت‌هايی که توسط هيئت نظارت صورت گرفته، اظهار داشت: به نظر من شورای نگهبان در حال حاضر بايد دقت و مراقبت بيشتری کند که عده‌ای از فرزندان انقلاب مورد ظلم قرار نگرفته و بدون دليل رد صلاحيت نشوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: لازمه اين کار، مراقبت از سوی شورای نگهبان و تلاش رد صلاحيت شدگان است تا بروند و دلايل خود را ارائه کنند؛ البته ما هم در حد توان خود برای برطرف شدن مشکل‌شان، به آن‌ها کمک می‌کنيم تا انشاالله، تا آنجايی که ممکن است مسئله بهتر مديريت شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان اينکه مهم‌ترين مسئله در انتخابات پيش رو مشارکت حداکثری در انتخابات است و مسئولان برای تحقق اين امر مسئوليت دارند، گفت: وضعيت اقتصادی کشور و تغيير و تحولات آن در يک ماه آينده بسيار مهم است؛ يعنی دولت مردان و مجلس شورای اسلامی و دولت بايد تلاش کنند وضعيت اقتصادی کشور و بازار‌ها را آرام کنند تا مردم با خيال راحت در انتخابات شرکت کنند.

وی افزود: البته از مهم‌ترين مسئله‌ها اين است که رقابت‌های انتخاباتی نبايد تبديل به وسيله‌ای برای تخريب يکديگر شود.

محسن رضايی اضافه کرد: رقابت‌های انتخاباتی می‌تواند جدی باشد و در عين حال اخلاق و برادری هم حفظ شود.

وی در پايان گفت: فرق مردم سالاری دينی در ايران، با دموکراسی در غرب، اين است که رقابت‌های سياسی و از جمله آن‌ها رقابت‌های انتخاباتی بايد در عين برادری صورت گيرد، تا هم رقابت جدی باشد و هم اخلاق فراموش نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016