پنجشنبه 6 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

به اسارت و زندان خانگی زهرا رهنورد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی خاتمه دهيد! سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور

اخيرا سی و نه زندانی سياسی طی انتشار بيانيه ای اعلام داشته اند: « آقايان موسوی و کروبی، نامزدهای انتخابات رياست جمهوری دهم، تنها به جرم پيگيری رأی موکلان خود و پايمردی بر مواضع حق‌ طلبانه‌شان، قريب به يک‌ سال است که در حبس و حصر غيرقانونی و ناجوانمردانه‌ بسر می‌برند. يک سال پيش، آنان در چنين ماهی برای حمايت از جنبش‌های مردمی رهايی‌بخش و خواسته‌های انسانی آزادگان تونس و مصر و کشورهای منطقه، درخواست راهپيمايی کردند. پاسخ صاحبان قدرت نامشروع، همانند تمامی روزهای پس از ۲۲خرداد ۱۳۸۸، منفی بود. وقتی اقتدار حاکميت، متکی بر آراء حقيقی و روندهای دموکراتيک نباشد، نه تنها مخالفان از امکان بروز و ظهور محروم می‌شوند بلکه به شديدترين شکل مورد سرکوب قرار می‌گيرند. همان مواجهه‌ی خشونت‌بار و ضدانسانی‌ای که پس از انتخابات رسوای ۱۳۸۸، جان ده‌ها شهروند مظلوم را فدای جاه‌ طلبی اقتدار طلبان کرد و هزاران شهروند مظلوم (از نخبه تا عادی و از شناخته شده تا گمنام) را ظالمانه به حبس افکند و با سرکوب غيرانسانی مورد حمله و هجمه قرار داد».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امضا کنندگان بيانيه يادشده از تمامی هموطنان آزاده و آگاه در هر کجای جهان که هستند و از تمامی آزادی‌خواهان جهان و نهادهای مستقل مدافع حقوق بشر می خواهند تا برای رهايی رهبران جنبش اعتراضی مردم ايران از حبس نامشروع و ظالمانه اقدام نمايند. مينويسند: «ما معتقديم که آرمان‌های انقلاب مردمی ۱۳۵۷ و تحقق آزادی و جمهوريت و استقلال و رفاه و پيشرفت، در گرو کوشش پيگير و تلاش مصمم و بی‌یأس است؛ اين راهی است که از مشروطه و نهضت ملی گشوده شده و تداوم ‌اش با عزم مستدام ياران صبور و متوکل و اميدوار سبز در پيوند است».

سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور خواهان پايان دادن به اسارت و زندان خانگی خانم زهرا رهنورد، ميرحسين موسوی و مهدی کروبی ميباشد.

ما همچنان بر اين باوريم که بحران و وضعيت فاجعه بار کنونی کشور تماماً ناشی ازمشکلات عميق و ساختاری نظام حاکم در ايران ميباشد و پيروزی ملت بزرگ ايران بر حکومت جهل و استبداد جمهوری اسلامی تنها با استقرار يک حکومت ملی امکان پذير است. ما از همه اعضا و هواداران خود ميخواهيم آنچه را که در توان دارند بکار گيرند تا جنبش مصدقی بتواند به هدف خود که استقرار چنين حکومتی است، نزديک تر شود. ما ترديد نداريم که در دراز مدت تمامی نيروهای متعهد و صميمی خواهان آزادی ايران ناگزير از اين راه گذر خواهند نمود.

در اوضاع شديدا بحرانی کنونی که حکومت دينی عملا وارد چرخه فروپاشی و اضمحلال شده و از اين طريق کشور را در معرض تجاوز خارجی، ورشکستگی اقتصادی، تجزيه و جنگ داخلی قرار داده است تنها راه ممکن برای خروج از اين بن بست شوم ايجاد يک اتحاد ملی برای عملی ساختن تغييرات اساسی ساختاری کارساز خواهد بود. تغييراتی که تحقق دموکراسی، حاکميت مردم و جدائی دين از حکومت را ممکن سازد.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش
ششم بهمن ۱۳۹۰ برابر بيست و ششم ژانويه ۲۰۱۲
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016