دوشنبه 10 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصميمات جديد دولت برای کالاهای اساسی، قيمت لبنيات ۱۰ درصد افزايش می يابد، جهان صنعت

ستاد تنظيم بازار قيمت ۶۵۰ تومان شيرخام را تاييد نکرد و پس از کلی چانه‌زنی قيمت مصوب ۶۳۰ تومان تعيين شد تا قال قضيه کنده شود.

رضا باکری، دبير انجمن فرآورده‌های لبنی در همين رابطه گفت که با توجه به تصويب قيمت ۶۳۰ تومان برای هر کيلوگرم شيرخام توسط کارگروه کنترل بازار، پيش‌بينی می‌شود فرآورده‌های لبنی نيز ۱۰ درصد افزايش قيمت داشته باشند.

وی متذکر شد: البته با توجه به اينکه تغييرات شيرخام روی ۷۰ درصد قيمت تمام شده محصولات لبنی اثر دارد بايد ۲۱ درصد فرآورده‌های لبنی افزايش قيمت داشته باشد اما سازمان حمايت با اين مساله موافقت نخواهد کرد و حداکثر ۱۰ درصد افزايش قيمت فرآورده‌های لبنی را تاييد می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبير انجمن صنفی صنايع لبنی اظهار کرد: با توجه به اينکه برخی از شرکت‌ها از اوايل دی‌ماه ۱۰ درصد بر قيمت محصولات خود اضافه کردند و در هفته اخير برخی ديگر از شرکت‌های لبنی نيز اين افزايش را در قيمت محصولات خود اعمال کرده‌اند پس از تعيين قيمت از سوی سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليد‌کنندگان اين کارخانه‌ها هيچ‌گونه افزايشی در محصولات خود نخواهند داشت چراکه قبلا اين افزايش را بر محصولات خود اعمال کرده‌اند.

ارز کالاهای وارداتی

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت نيز جزييات تصميمات جديد کارگروه کنترل بازار برای کالاهای اساسی و کنترل بازار را اعلام کرد.

محمدعلی ضيغمی گفت: براساس مصوبه کارگروه کنترل بازار، قرار بر اين شد که سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان و تعزيرات حکومتی با هرگونه سوءاستفاده از شرايط موجود برخورد کند ضمن اينکه نظارت لازم را برای جلوگيری از نگهداری و امتناع از عرضه کالا و نيز ايجاد کمبود تصنعی در بازار صورت گيرد.

ضيغمی تصريح کرد: موضوع ديگر تامين کالاست که بر اين اساس بانک مرکزی يکبار ديگر مکلف شد تا نسبت به تامين ارز لازم برای تمامی کالاها به ويژه کالاهای اساسی و مورد نياز مردم در اسرع‌وقت اقدام کند تا سوءاستفاده‌ای در اين رابطه صورت نگيرد.

به گفته ضيغمی، از جمله تصميمات جديد درباره موضوع سيب‌زمينی است که با توجه به اينکه توليد مازاد در کشور وجود دارد و اين توليد مازاد، دلنگرانی برای برخی توليدکنندگان به‌وجود آورده است و آنها نگران فروش کالاهای خود هستند، کارگروه کنترل بازار برای اين کالا چند تصميم اتخاذ کرد.

وی افزود: بر اين اساس مقرر شد تا برای عرضه مستقيم توليدات موجود از طريق تشکل‌های توليدی با مجموعه‌های سازمان ميادين ميوه و تره‌بار هماهنگی‌های لازم به عمل آيد ضمن اينکه ميادين نيز امکان عرضه مستقيم سيب‌زمينی را فراهم کنند.

ضيغمی گفت: همچنين مقرر شد تا هماهنگی‌های لازم با صنايع تبديلی نيز صورت گيرد تا محصولات توليدی خريد و جذب شود در اين راستا البته سازمان توسعه تجارت ايران نيز برای صادرات سيب‌زمينی به سرعت وارد مذاکره با تشکل‌های توليدی شده و بازاريابی‌های لازم را انجام دهد.

وی اظهار داشت: همچنين قرار بر اين شد که سيستم بانکی نيز به واسطه دو بانک توسعه صادرات و کشاورزی، هماهنگی لازم برای اختصاص تسهيلات به تشکل‌ها و توليدکنندگان را صورت داده و نقدينگی مورد نياز آنها را برای خريد، عرضه و صادرات سيب‌زمينی توليدی فراهم آورد.

شيرخام، ۶۳۰ تومان

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين درباره قيمت شير گفت: با توجه به افزايش خودسرانه قيمت توسط برخی دامداران و به تبع آن کارخانجات توليدکننده فرآورده‌های دامی، گزارشی از سوی استاندار تهران در جلسه اعلام شد که براساس آن، حداکثر قيمت برای شيرخام با کيفيت و رتبه A معادل ۶۳۰ تومان تعيين گرديد و بر اين اساس، کارخانجات اجازه خريد بالاتر از اين نرخ را ندارند و نمی‌توانند آن را مبنا قرار دهند.

وی اظهار داشت: همچنين قرار بر اين شد که سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان به سرعت، هماهنگی و نظارت لازم را انجام داده و قيمت فرآورده‌های لبنی را نيز براساس قيمت ۶۳۰ تومانی شير تعديل کند.

به گفته ضيغمی، با توجه به اينکه بالاترين نرخ شير خام را در کشور، استان تهران دارد بر اين اساس ساير استان‌ها نيز قيمت شير را کمتر از اين نرخ تعيين خواهند کرد.

آزادسازی کالاهای دپو شده

به گفته يک عضو کارگروه کنترل بازار، به گمرک دستور داده شد تمام کالاهای دپو شده از جمله فولاد و گوشت را برای عرضه به بازار آزاد کند.وی گفت: مصوب شد تا تمام کالاهايی که در گمرک هستند آزاد و در سطح بازار عرضه شوند که از اين جمله می‌توان به فولاد و گوشت اشاره کرد که در حال حاضر در گمرک مانده است و بايد هرچه سريع‌تر در سطح بازار عرضه شود.

وی افزود: کالاهای وارداتی که از ارز مرجع استفاده کرده‌اند به هيچ‌وجه حق افزايش قيمت ندارند و در صورت هرگونه افزايش قيمت با برخورد جدی تعزيرات مواجه می‌شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016