سه شنبه 11 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباحی‌مقدم: امکان تجديد آشوب در انتخابات مجلس وجود دارد، خبرآنلاين

خبرآنلاين: نماينده تهران در مجلس هشتم معتقد است امنيتی شدن فضای انتخابات بيش از همه به رفتار و اظهارنظر نخبگان بستگی دارد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمين ‌مصباحی‌مقدم عضو جامعه روحانيت مبارز درخصوص تذکر رهبر انقلاب درباره چالش امنيتی شدن انتخابات، گفت: به طور صريح معتقدم نظام ما هيچ گاه از ناحيه مردم آسيب نديده است و اين‌گونه مسايل مربوط به نخبگان اعم از مسوولان و غيرمسوولان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه اصولا اين نخبگانند که می‌توانند فضا را آرام کنند، يا اقدامی انجام دهند که مصالح ملی قربانی شود، افزود: امنيتی شدن فضای انتخابات به رفتار و اظهارنظر‌های نخبگان مربوط می‌شود. همچنان که در قضيه انتخابات سال ۸۸ شاهد بوديم که بخشی از نخبگان ملت حرکتی را انجام دادند که فريب‌کارانه بود و عده بسيار بزرگی را گول زد.

رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عيد فطر با اشاره به چالش‌برانگيز بودن انتخابات در کشور خاطرنشان کرده بودند: «مراقب باشيد اين چالش به امنيت کشور صدمه نزند.»

مصباحی‌مقدم که می‌گفت تجربيات سياسی کشور ما برای مردم درس‌آموز بوده است، ادامه داد: اگر بار ديگر صحنه مشابهی تکرار شود، مردم زير بار چنين فضايی نمی‌روند.

وی اظهار داشت: اگر فضايی به وجود بيايد که به ايجاد بحران کمک کند، صاحبان علايق و تمايلاتی که با نظام جمهوری اسلامی ايران سر ناسازگاری دارند، از آن فضا سوءاستفاده می‌کنند.

مصباحی‌مقدم با تاکيد بر اينکه نبايد به دست اين گروه‌ها بهانه داد، افزود: ما از ابتدای انقلاب جرياناتی را در کشور داشتيم که مخالف اصل انقلاب اسلامی بودند و به دنبال بهانه‌ای بودند تا خودی نشان دهند و اعتراض خود را ابراز کنند اما شرايط نظام جمهوری اسلامی اجازه نمی‌داده که آنها محوريت داشته باشند. بنابراين اگر کسی وارد اعتراض کرد، گروه‌های ضد نظام دور او جمع می‌شوند و قطعا مقصودشان اين نيست که خواسته‌های ليدری که به ميدان آمده را محقق کنند، بلکه به دنبال بهره‌گيری از اين فضا برای تشنج اوضاع و گل‌آلود کردن فضا و رسيدن به اهداف خودشان هستند.

عضو جامعه روحانيت مبارز در پاسخ به اينکه پيش‌بينی می‌کنيد رفتارهايی از اين جنس در انتخابات مجلس داشته باشيم؟ تصريح کرد: من پيش‌بينی می‌کنم از اين جنس رفتار داشته باشيم و اين مساله هوشياری دولت به عنوان مسوول اجرای انتخابات، وزارت اطلاعات و عامه مردم را نياز دارد تا از تکرار چنين رخداد‌هايی جلوگيری شود.

وی با بيان اينکه رمز به هم ريختن اوضاع تقلب است، تصريح کرد: شرايط انتخاباتی در جمهوری اسلامی به گونه‌ای نيست که امکان تقلب را گسترده کند، هر چند ممکن است تخلفاتی رخ دهد که براساس حضور ناظران کانديداها بر سر صندوق‌ها امکان شکايت وجود دارد، اما اگر کسی سخن از تقلب وسيع و گسترده کرد، اين موضوع رمز ايجاد فتنه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016