سه شنبه 11 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت الله دستغيب: از هيئت حاکمه می خواهم به حصر خانگی موسوی و کروبی، پايان دهند، جرس

جـــرس: در پی ارسال پيام تسليت از سوی محسن کديور به مناسبت درگذشت مرحوم آيت الله سيد محمد هاشم دستغيب، آيت الله سيد علی محمد دستغيب شيرازی پاسخی به اين ابراز همدردی صادر کرد.

محسن کديور، در پيام تسليتی به مناسبت درگذشت مرحوم آيت الله سيد محمد هاشم دستغيب، به محضر مرجع مردمی، آيت الله العظمی علی محمد دستغيب، نوشته بود: " آن مرحوم از جمله معترضين به هجوم و تخريب مسجد قبا و تضييقات عمله استبداد برای جنابعالی و طلاب و فضلای حوزه علميه اباصالح شيراز بود. خطّه فارس بلکه ايران به دفاع جوانمردانه جنابعالی در مجلس خبرگان رهبری از اجرای قانون اساسی، حق نظارت بر عملکرد رهبری، حقوق مشروع ملت ايران و امر بمعروف و نهی از منکر مفتخر است. نامه های تاريخی شما در اعتراض به حبس و حصر غيرقانونی مهندس ميرحسين موسوی و حجت الاسلام و المسلمين مهدی کروبی و تقاضای آزادی چند صد زندانی بيگناه سياسی که جرمی جز انتقاد مسالمت آميز به ارباب قدرت ندارند عمل به بخشی از عهدی است که خداوند از عالمان ربانی گرفته است و جنابعالی بحمدالله امروز در صف نخستين ايشان قرار داريد. کشور مصيبت زده ما به دليل سوء تدبير و ماجراجوئی اولياء امور و زياده خواهی قدرتهای خارجی اينک در شرائط دشوار سياسی، اقتصادی و اجتماعی قرار گرفته است. فشار کمرشکن اقتصادی بر دوش اقشار کم درآمد و طبقات ميانی بشدت سنگينی می کند. تکيه حضرتعالی بر عدم شرکت در انتخابات غيرآزاد و فرمايشی اسفند ۹۰ مبارزه ملی با استبداد دينی را تداوم می بخشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش جرس، در پی انتشار اين پيام تسليت و همدردی، آيت الله سيد علی محمد دستغيب شيرازی، در پاسخ به شاگرد پيشين خود چنين نوشت:

بسمه تعالی

حضور محترم برادر محقق و دانشمند حضرت حجة الاسلام و المسلمين جناب دکتر محسن کديور

پيام تسليت جنابعالی بمناسبت درگذشت فقيه مجاهد مرحوم آیة الله سيد محمد هاشم دستغيب واصل شد. از اظهار لطف و محبت شما تشکر می کنم، و نيز از اظهارهمدردی بمناسبت تضييقات عليه طلاب حوزه علميه اينجانب و هجوم و تخريب مسجد قبا در سال گذشته تشکر می کنم.

آنچه از نامه ها و انتقادات اينجانب که حضرتعالی يادآوری کرده و ستوده ايد، بر حسب تکليف شرعی و عقلی بوده و خود را سزاوار مدح نمی دانم؛ اما در هر زمان نامه ای می نويسم و يا انتقادی می کنم که اميد است موثر واقع شود. و در همين نامه نيز از هيئت حاکمه می خواهم به حصر خانگی مومن متقی جناب آقای مهندس مير حسين موسوی و حجة الاسلام و المسلمين کروبی، پايان دهند و زندانيان سياسی را که با دشواريهای طاقت فرسا مواجه هستند و غالبا از دوستان اهل بيت عصمت و طهارت بوده يا اهل همين سرزمين می باشند آزاد نمايند. و از مجلس شورای اسلامی می خواهم در اين مدت قليلی که از عمر اين مجلس مانده قدمهای موثری در رفع اين همه گرفتاری که دامنگير مردم شده است بردارند و دين خود را ادا کنند تا مردم هم متقابلا به حسن نيت و وفای آنان اميدوار شوند.

سيد علی محمد دستغيب
دهم بهمن ماه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016