یکشنبه 16 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پلیس مالزی از دستگیری فاحشه های ایرانی در کوالالامپور خبر داد، آسمان ديلی نيوز

روزنامه سان مالزی در گزارشی به نقل از رییس اداره اطلاعات فدرال در پلیس مالزی خبر از دستگیری ۱۵ زن جوان با فاصله سنی ۱۹ تا ۳۱ سال داد.

این زنان دارای ملیت های ایرانی و یمنی بودند در یک مرکز تفریحات شبانه در بوکیت بینتانگ ( یکی از خیابان های توریستی در مرکز کوالالامپور ) دستگیر شدند.

بنا بر گزارش روزنامه سان هر سال حدود ۱۲ هزار زن تن فروش خارجی در مالزی دستگیر می شوند که ۹۰ درصد از این تعداد از کشور های چین ، اندونزی ، ویتنام و کامبوج هستند. مراکز عمده و مشهور به حضور زنان تن فروش در کوالالامپور در بوکیت بینتانگ و جالان پی رملی قراردارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نخستین بار است که خبر از دستگیری زنان بدکاره ایرانی به رسانه های مالزی کشیده می شود و بنا بر ادعای پلیس مالزی این زنان وابسته به یک شبکه قاچاق انسان و فحشا هستند. هر چند از حدود یک سال پیش شایعات جسته و گریخته ای از حضور تن فروش های ایرانی در کوالالامپور به گوش می رسید اما حضور شبکه ی فحشا خبری شوک آور محسوب می شود.

حضور تن فروش های ایرانی در کشور های خارجی برای نخستین بار در دبی آشکار و خبر ساز شد رسانه ای شدن گسنرده این پدیده هنگامی بود که حسن عباسی در یک محفل دانشجویی ضمن درد آور خواندن این پدیده انتقادات تندی را خطاب به رییس جمهور وقت سید محمد خاتمی و یحیی رحیم صفوی فرمانده سابق سپاه پاسدارن مطرح کرد. انتقاداتی که حسن عباسی را با اتهام توهین به دادگاه کشاند.

چند هفته پیش رییس پلیس دبی از شدت گرفتن فعالیت شبکه ای فحشا و پر تعداد شدن حضور دختران تن فروش ایرانی در دبی خبر داده بود.

با توجه به دستگیری زنان ایرانی در کوالالامپور به همراه زنان یمنی این احتمال می رود که این زنان توسط شبکه ای مرتبط با کشور های عربی به کوالالامپور اعزام شده اند.

دبی یکی از مبادی اصلی ارسال مواد مخدر به مالزی می باشد و بخش مهمی از آنچه قاچاق مواد مخدر توسط ایرانی ها به مالزی خوانده می شود از مبدا دبی وارد مالزی شده است.

در ماههای اخیر با کنترل شدیدی که نیروی های امنیتی ایران در فرودگاه ها به کار گرفته اند حجم و تعداد محموله های کشف شده مواد مخدر در فرودگاه کوالالامپور به شدت کاهش یافته است تا آنجا که بنا بر ادعای بعضی رسانه های مالزی شبکه های قاچاق به استفاده از مسیر های دریایی برای قاچاق مواد مخدر روی آورده اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016