یکشنبه 16 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: بيانيات رهبری درباره ورود ايران به جنگ‌های ۲۲ و ۳۳ روزه پاسخ به برخی ادعاها بود، مهر

رئيس مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات مقام معظم رهبری مبنی بر ورود مستقيم ايران در جنگ های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه گفت: اين بيانات پاسخ به دعاوی برخی کشورهای حاشيه خليج فارس درباره دخالت ايران در اين جنگ ها بود که مقام معظم رهبری فرمودند آنجا که حمايت می کنيم با صراحت بيان می کنيم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی در حاشيه بازديد از نمايشگاه عکس خبرگزاری ايسنا که در تالار آفتاب مجلس برپا شد در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه مقام معظم رهبری در خطبه نماز جمعه تهران به نحوه ورود مستقيم ايران در جنگ های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه لبنان و فلسطين اشاره کردند جزئياتی از اين نحوه ورود را بيان کنيد، گفت: ما نبايد الان راجع به نحوه ورود صحبت کنيم.

وی ادامه داد: مهم اين است که يک چيز پنهانی نيست رهبری فرمودند آنجا که ما حمايت می کنيم با صراحت بيان می کنيم اگر ما در جنگ ۳۳ روزه به ملت مظلوم لبنان و در جنگ ۲۲ روزه از مردم فلسطين به طرق مختلف حمايت کرديم، اعلام می کنيم و می گوييم موافق اين هستيم که ستمی از جانب رژيم صهيونيستی به اين ملت ها نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجلس ادامه داد: مقام معظم رهبری پاسخ برخی کشورهای حاشيه خليج فارس مبنی بر دعاوی آنها درباره دخالت ايران دادند و تاکيد کردند آنجا که دخالت و حمايتی داشته باشيم علنی می گوييم.

رئيس مجلس در پاسخ به خبرنگاری که از سرنوشت طرح توقف صادرات نفت به اروپا در مجلس جويا شد نيز گفت: اصل اين فکر، فکری است که در مجلس هنوز در حال پخته شدن است موضوع بحث می شود و با ديگر مبادی کار هم مشورت می شود عده زيادی از نمايندگان نظر مثبتی نسبت به آن دارند.

خبرنگاری در خصوص حضور برخی از افراد چون حداد عادل به عنوان سرليست در ليست جبهه متحد و جبهه پايداری از لاريجانی پرسيد که وی پاسخ داد: اطلاعات شما خيلی از من جلوتر است من به اندازه شما اطلاعات ندارم و خبر ندارم الان ليست های جداگانه است و يا مشترک ولی علی القاعده اگر ليست ها مجزا باشد مردم بهتر افراد را می شناسند.

وی در پاسخ به اين سئوال که آيا نظر شما نسبت به ارائه ليست جداگانه مثبت است گفت: اين هم يک روش است که البته معقول است هر سليقه ای افراد متناسب خود را معرفی کند من خيلی در اين بحث ها ورود ندارم.

رئيس مجلس در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که آيا با توجه به تعطيلی هفته آينده مجلس و زمان اندک باقيمانده تا پايان سال هيئت رئيسه مجلس برنامه ريزی دقيقی برای برررسی لايحه بودجه ۹۱ انجام داده است ، گفت: وضعيت مجلس هنوز برای هفته آينده مشخص نيست اين موضوع بايد با نمايندگان به بحث گذاشته شود

رئيس مجلس شورای اسلامی افزود: تا روز چهارشنبه اين هفته جلسه داريم و از امروز کميسيون های تخصصی کار بررسی بودجه را آغاز کرده اند کميسيون بودجه از دو روز قبل بحث های کلان را شروع کرده است و کميسيون های تخصصی از امروز کار خود را شروع می کنند نمايندگان مجلس از امروز فرصت دارند تا پيشنهادات خود را به کميسيون ها ارائه دهند اين برنامه تا زمانی است که مجلس فعال است و جلسه دارد.

وی ادامه داد: از ۱۹ تا ۲۲ بهمن جلسه علنی ندارد و شرايط کار برای مجلس فراهم نيست ما اين فاصله را مد نظر قرار نمی دهيم چون نمايندگان ۱۰ روز فرصت دارند تا پيشنهادات خود را به کميسيون ها ارائه دهند.

لاريجانی تصريح کرد: اگر هفته بعد مجلس جلسه داشته باشد اين ده روز فرصت نمايندگان پر می شود وگرنه بايد پس از انتخابات باقی کار را ادامه دهيم و پس از آن نوبت به بررسی کميسيون ها خواهد رسيد.

وی ادامه داد: برای اينکه نمايندگان حق خود را در دفاع از مسائل بودجه ای داشته باشند فرصت ارائه پيشنهادات را قبل و بعد از تعطيلات مجلس مشخص کرده ايم.

لاريجانی در پاسخ به اين سئوال که حضور اعضای جامعه پزشکی به عنوان ليدر جريانات اصلی در انتخابات نهم چقدر می تواند به سوق دادن مجلس نهم به سمت مجلس سلامت محور کمک کند، گفت: واقعا اطلاعات من به اندازه شما نيست که آيا ليدرهای جريانات سياسی پزشکان شده اند يا نه.

وی ادامه داد: اگر آنها ليدر نباشند هم مجلس نگاهش در کل به سلامت نگاه مثبتی است مجلس هشتم در حوزه سلامت پيگيريهای خوبی انجام داد اينکه ليدر باشند يا نباشند تاثيری در اصل موضوع ندارد. چون سلامت، مسئله مردم است موضوع مورد توجه مجلس خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016