سه شنبه 18 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عامل کشتار نروژ خواهان مدال افتخار از دادگاه شد، يورونيوز

عامل کشتار نروژ که پس از شش ماه از اين حادثه برای اولين بار در برابر دوربينها ظاهر شد، هيچ نشانه ای از تاسف را در چهره و گفتار خود بروز نداد.

او از دادگاه خواست که به دليل اقدامش به او مدال افتخار اهدا کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آندرس برينگ برويک که ۷۷ نفر را کشته است در دادگاه گفت دليل اقدامش اين بود که باور داشت قربانيان «خائن» بودند. او مسئوليت کشتار را پذيرفت اما گفت که خطاکار نبوده است و جرمی مرتکب نشده است.

دادگاه اسلو در روز دوشنبه حکم بازداشت آقای برويک ۳۲ ساله را به مدت ده هفته ديگر و تا زمان آغاز محاکمه او تمديد کرد.

پيش تر دادگاهی در نروژ مجازات زندان را برای او به دليل اختلالات روانی نامناسب تشخيص داده بود. اين حکم خشم بازماندگان قربانيان را به همراه داشت.

واکنش آندرس برينگ برويک در دادگاه باعث ناراحتی شماری از بازماندگان حادثه شده است که در اين جلسه دادگاه حضور داشتند.

يکی از نجات يافتگان کشتار نروژ می گويد: «برويک بسيار گستاخ بود. ديدن او در دادگاه برای من بسيار سخت بود. اگر بخواهم از روی ظاهرش قضاوت کنم، فکر نمی کنم که او از کارش پشيمان باشد.»

نجات يافته ديگری گفت: «اول برای من تکان دهنده بود. چون او لبخند می زد و به نظر می رسيد که توجه رسانه ها به خود لذت می برد. من اين مساله را کاملا احساس می کردم.»

آندرس برينگ برويک در روز ۲۲ ژوييه سال گذشته ميلادی حاضران در اردوی جوانان حزب کارگر را که در جزيره اوتويا گرد آمده بودند به گلوله بست و ۶۹ نفر از آنها را کشت. ساعاتی پيش از اين کشتار ۸ نفر در بمبگذاری در اسلو کشته شده بودند که عاملش آندرس برينگ برويک بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016