پنجشنبه 20 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سفير ايران در مسکو: ايران امکانات خوبی برای پاسخ به حملات آمريکا در سرتاسر جهان دارد، راديو فردا

محمودرضا سجادی، سفير جمهوری اسلامی در مسکو، روز چهارشنبه گفته است، در صورتی که ایران توسط ايالات متحده مورد حمله قرار گيرد، این کشور امکانات خوبی برای پاسخ به حملات آمریکا در سرتاسر جهان دارد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی،ایرنا، محمود رضا سجادی که در يک کنفرانس مطبوعاتی در مسکو صحبت می‌کرد، گفته است: «در صورت حمله احتمالی امريکا به خاک کشورمان کاری می کنيم که کاخ سفيد به اشتباه فاحش خود پی ببرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفير جمهوری اسلامی تصريح کرده است: « ايران از امکانات خوبی برای پاسخ به حملات آمريکا در سرتاسر جهان برخوردار است و تهاجم نظامی آمريکا به ايران در حکم خودکشی برای آن کشور خواهد بود.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، محمود رضا سجادی همچنين گفته است: « آمريکا بخوبی می‌داند که ايران چگونه کشوری است. آنها از وحدت مردم ما آگاه هستند.»

اين سخنان سفير جمهوری اسلامی در مسکو در حالی بيان می‌شود، که مقام‌های آمریکایی گفته‌اند که اولویت آنها حل بحران هسته‌ای ایران از طریق دیپلماتیک است اما همه گزینه‌ها، یا به تعبیر دیگر حمله نظامی، به عنوان آخرین راه حل مد نظر خواهد بود.

باراک اوباما ،رئيس جمهوری آمريکا، هفته گذشته تاکيد کرد که تحريم‌های اقتصادی و فشارهای سياسی ادامه خواهند يافت تا رهبران جمهوری اسلامی بطور روشن و شفاف به نگراني‌های بين المللی درباره اهداف برنامه هسته‌ای ايران پاسخ دهند.

کشور های غربی بر اين باورند که ايران بدنبال دستيابی به سلاح‌های اتمی است ولی جمهوری اسلامی می‌گويد تمامی فعاليت‌های هسته‌ای آن اهدافی صلح‌آميز دارند.

موضوع ديگری که در کنفرانس خبری روز چهارشنبه در مسکو مطرح شد خبر توافق تهران و مسکو برای از سرگيری صادرات اسلحه به ايران بود که به گفته آقای سجادی در ملاقات او با معاون نخست وزير روسيه مطرح شد.

اما تنها ساعاتی پس از اينکه اين اظهارات سفير ايران توسط خبرگزاري‌های بين‌المللی منتشر شد ، ديميتری روگوزين ، معاون نخست وزير روسيه به خبرگزاری اينتر فاکس گفت که هنوز درباره همکاری‌های نظامی و فنی بين ايران و روسيه تصميمی گرفته نشده است.

وی گفت‌وگو با سفير ايران در مورد اينگونه همکار‌ی‌ها و مسائل ديگر را تائيد کرد.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی تاکنون واکنشی به اين اظهارات سفير ايران در مسکو نشان نداده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016