سه شنبه 2 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتخابات رياست‌جمهوری يمن آغاز شد، ايلنا

يمنی‌ها برای انتخاب عبدربه منصور هادی معاون عبدالله صالح به عنوان رئيس‌جمهوری توافقی پای صندوق‌های رای بروند و به حکومت ۳۳ ساله صالح پايان دهند.


ايلنا: يمنی‌ها امروز ـ‌سه‌شنبه‌ـ برای انتخاب جانشين «علی عبدالله صالح» رئيس‌جمهوری کنونی اين کشور پای صندوق‌های رای رفتند.

به گزارش ايلنا به نقل از رويترز،‌ يمنی‌ها برای انتخاب «عبدربه منصور هادی» معاون عبدالله صالح به عنوان رئيس‌جمهوری توافقی پای صندوق‌های رای بروند و به حکومت ۳۳ ساله صالح پايان دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هادی ۶۶ساله که يک افسر نظامی از جنوب يمن است، بنابر توافق‌نامه رياض برای انتقال قدرت در يمن رئيس‌جمهوری اين کشور می‌شود.

وی پس از انتخابش، گفت‌و‌گوهای ملی فراگير را در دوران انتقالی آغاز می‌کند. قرار است دوران انتقالی در يمن دو سال طول بکشد.

کميته عالی انتخابات و همه‌پرسی يمن اعلام کرد که همه مقدمات امنيتی، فنی و قانونی برای استقبال از رای‌دهندگان و نظارت بر انتخابات را انجام داده است.

اين در حالی است که يکی از شاخه‌های جريان «الحراک الجنوبی» به رهبری «علی سالم البيض» معاون سابق رئيس‌جمهوری برای مقابله با انتخابات خواستار عصيان مدنی شد.

«صالح يحيی سعيد» گفت: «همه شهرهای جنوب يمن برای جلوگيری از برگزاری انتخابات رياست‌جمهوری، عصيان مدنی و مسالمت‌آميز برگزار می‌کند.»

در شمال يمن نيز «حوثی‌ها» خواستار تحريم انتخابات رياست‌جمهوری شدند. اين گروه شيعه پيش از اين توافق‌نامه انتقال قدرت و به ويژه اعطای مصونيت قضايی به صالح را رد کرده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016