دوشنبه 8 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولین اسکار سینمای ایران: "جدایی نادر از سیمین"

سینمای ایران سرانجام نخستين اسکار خود را در دستان اصغر فرهادی دید. "جدایی نادر از سیمین" برنده اسکار بهترین فیلم خارجی ۸۴ مین اسکار شد. اصغر فرهادی سخنانش را با "سلام به مردم خوب سرزمینم" آغاز کرد. او از مردم ایران یاد کرد که پذیرای فرهنگ‌های دیگرند و صلح‌طلب. او این سخنان را با اشاره به وجود سایه جنگ بر سر کشورش ادا کرد و از دعوای سیاستمداران سخن گفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



در هشتادوچهارمین دوره جوایز اسکار، یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی جهان، اصغر فرهادی جايزه اسکار بهترين فيلم غيراگليسی‌زبان را به‌خاطر کارگردانی فيلم "جدايی نادر از سيمين" دريافت کرد.


محمود کلاری، ليلا حاتمی، پيمان معادی، اصغر فرهادی و سارينا فرهادی بر فرش قرمز اسکار

وی که جايزه خود را از ساندرا پولاک، بازيگر سينمای آمريکا دريافت کرد سخنانش را با "سلام به مردم خوب سرزمینم" آغاز کرد. او از مردم ایران یاد کرد که پذیرای فرهنگ های دیگرند و صلح طلب. فرهادی این سخنان را با اشاره به وجود سایه جنگ بر سر کشورش ادا کرد و از دعوای سیاستمداران سخن گفت.

فرهادی در هنگام دریافت جایزه‌اش گفت: "سرزمین من فرهنگ کهن و غنی دارد که زیر غبار سنگین سیاست مخفی شده است. جایزه‌ام را به مردمم تقدیم می‌کنم. مردمی که مخالف خشونت هستند و با تمدن‌ها و فرهنگ‌های دیگر سر سازگاری دارند."

رقيبان "جدايی نادر از سيمين"، "موسیو لازار"‌ ساخته فیلیپ فالاردو (کانادا)؛ "در تاریکی"، ساخته آنی یژکا هولاند (لهستان)؛ "پانوشت"، ساخته جوزف سدار (اسرائيل)؛ و "کله گاو"، ساخته میشل آر. روسکام (بلژيک) بودند.

اصغر فرهادی همچنين نامزد دريافت اسکار بهترين فيلم‌نامه غيراقتباسی نيز بود اما در اين بخش وودی آلن با فيلم "نيمه‌شب در پاريس" برنده اسکار شد.

بدين ترتيب اصغر فرهادی نخستين اسکار تاريخ سينمای ايران را به‌نام خود ثبت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016