دوشنبه 8 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شمقدری در مورد اسکار اصغر فرهادی: سينمای ايران راه خودش را مستقل از اين جوايز جلو می‌برد، ايسنا

جواد شمقدری درباره موفقيت اخير «جدايی نادر از سيمين» در اسکار هشتاد و چهارم تصريح کرد: خوشبختانه راه برای اين فيلم باز شد و داوران نتواستند «جدايی نادر از سيمين» را ناديده بگيرند.

رييس سازمان سينمايی و معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگويی با خبرنگار سينمايی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، در پاسخ به سوالی پيرامون تاثير جايزه اسکار«جدايی نادر از سيمين» بر روند کلی سينمای ايران‌، بيان کرد: به نظرم سينمای ايران راه خودش را مستقل از اين جوايز جلو می‌برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: معتقد هستيم نبايد برنامه‌های خودمان را در سينما به جوايز متصل کنيم. کافی است ما در محور اخلاق‌، معنويت و فيلم‌های پاک که پيام‌هايی انسانی دارند، راهمان را ادامه دهيم؛ در آن صورت خواهيم ديد که غربی‌ها با توجه به شرايط خاصی که دارند توجه‌شان به سمت اين فيلم‌ها جلب می‌شود.

شمقدری در عين حال خاطرنشان کرد: البته طبيعی است که در اين جهت استفاده از زبان سينمايی برای ارائه آثار جزو لوازمی است که بايد وجود داشته باشد و خدا را شاکر هستيم که خيلی از کارگردانان ما چنين توانايی را دارند.

وی عرضه و نمايش فيلم در ميان بينندگان خارجی را بسيار مهم دانست و بيان کرد: مهمترين موضوع عرضه فيلم است که بايد در معرض ديدگان افراد قرار گيرد. خيلی از فيلم‌ها چون در معرض ديد قرار نمی‌گيرند مهجور می‌مانند. بايد برنامه‌ريزی‌ کنيم که فيلم‌ها ديده شوند. فکر می‌کنم برخی از فيلم‌های ايرانی اگر ديده شوند مورد توجه قرار می‌گيرند.

رئيس سازمان سينمايی و معاون وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در پايان سخنانش تاکيد کرد: معتقد هستم ما هر سال تعدادی فيلم داريم که ويژگی‌هايی برای ديده شدن دارد اما چون راه باز نمی‌شود مهجور می‌مانند. خوشبختانه راه برای «جدايی نادر از سيمين» باز شد و نتوانستند آن را ناديده بگيرند و ديديم که اين فيلم جوايز بسياری را کسب کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016