سه شنبه 9 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم، فرمانده ناجا: حضور گروه‌های احتياط در مکان‌هايی دارای سابقه تنش در روز انتخابات، ايسنا

- برخورد پليس با کارناوال‌ها و اجتماعات مخرب در چهارشنبه آخر سال


فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به حضور گروه‌های احتياط در روز انتخابات گفت: اين افراد در مکان‌هايی که احتمال و سابقه تنش وجود دارد، مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم در حاشيه اولين نشست مجمع نمايندگان اعضای کانون بازنشستگان ناجا در مورد تخلفات انتخاباتی، گفت: خوشبختانه انتخابات مجلس نهم نسبت به ادوار گذشته روند خوب و آرامی داشته است.

وی با بيان اينکه البته اين بدين‌معنا نيست که مشکلی در روند تبليغات به وجود نيامده است، گفت: در انتخابات مجلس حساسيت در شهرهای کوچک بيشتر است و گاهی نيز برخوردهايی در حد سنگ پراکنی به ماشين نماينده ديده شده است، اما جرح و آسيبی به فردی نرسيده و درگيری در مراحل اوليه با مذاکره يا حضور ماموران کنترل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی‌مقدم با بيان اينکه ميزان تخلفات در اين دوره نسبت به گذشته خفيف‌تر است، ابراز اميدواری کرد که چند روز باقيمانده تا انتخابات مجلس نهم نيز به خوبی و آرامی طی شود.

فرمانده ناجا در مورد تمهيدات پليس در روز انتخابات با بيان اينکه نيروی انتظامی دو گروه برای روز انتخابات در نظر گرفته است، گفت: در گروه اول ماموران حفاظت از صندوق‌ها و مراکز تجميع آرا را برعهده دارند و گروه‌های دوم که به عنوان گروه‌های احتياط نامگذاری شده‌اند وظيفه پشتيبانی را برعهده دارند.

وی با بيان اينکه در گذشته ديده می‌شد که در برخی شهرستان‌ها تنشی ايجاد شده و تا رسيدن نيروی‌انتظامی خساراتی وارد می‌شد، گفت: امسال پيش‌بينی کرديم که با وجود واحدهای احتياط که متشکل از نيروی انتظامی و سازمان‌های ديگر است، اين مساله برطرف شود.

احمدی‌مقدم افزود: گروه‌های احتياط در مکان‌هايی که احتمال تنش يا سابقه تنش داشته و بر اساس برآوردها مشخص شده است که زمينه‌های درگيری در آن وجود دارد اعزام شده‌اند و در حال حاضر اين واحدها در کشور گسترده شده‌اند.

به گفته وی، نيروی انتظامی آمادگی کاملی را برای برپايی انتخابات امن و ادامه شرايط امن انتخابات دارد.

فرمانده نيروی انتظامی در مورد نقش نيروی انتظامی در برقراری امنيت اقتصادی در پايان سال جهاد اقتصادی گفت: نيروی انتظامی در حوزه اقتصادی همکار سازمان‌های اقتصادی و دستگاه قضايی است و برای اينکه از شکل‌گيری ستاد اقتصادی، دلال‌ و باند‌بازی و همچنين توطئه در اين زمينه مبارزه کند، فعاليت می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی در بازار سکه گفت: در مجموع با تمهيدات در نظر گرفته شده اين مساله کنترل شد و بر اساس پيش‌بينی‌ها روند روبه بهبودی را شاهد خواهيم بود.


نويد فرمانده ناجا؛ مردم نوروز و چهارشنبه آخرسال آرام و امنی خواهند داشت

وی همچنين در مورد تمهيدات نيروی انتظامی در آستانه نوروز ۹۱ گفت: جزئيات اقدامات و برنامه‌های پليس در آستانه نوروز اعلام خواهد شد، اما بايد بگويم که نيروی انتظامی با ارزيابی تجربيات خود در سال‌های قبل نقاط ضعف و قوت خود را پيدا کرده و در اين مدت تلاش کرده است نقاط ضعف خود را برطرف کند.

احمدی‌مقدم به مردم نويد داد که با توجه به تمهيدات در نظر گرفته شده مردم در نوروز و چهارشنبه آخرسال روزگاری آرام و امن خواهند داشت.


برخورد پليس با کارناوال‌ها و اجتماعات مخرب در چهارشنبه آخرسال

فرمانده ناجا در مورد تمهيدات پليس در چهارشنبه آخرسال نيز گفت: پليس با کارناوال‌ها و اجتماعاتی که در چهارشنبه سوری اقدامات‌ تخريب‌گرايانه داشته باشد برخورد می‌کند. خانواده‌ها از وسايل کم‌خطر که در بازار عرضه می‌شود استفاده کنند.

فرمانده ناجا در مورد تمهيدات پليس در چهارشنبه آخرسال با بيان اينکه پليس برنامه‌های خود را برای جلوگيری از ورود و فعاليت باندهای موادمحترقه آغاز کرده است، گفت: تجربه نشان داده است که هر ساله شاهد بهبود رفتار مردم در چهارشنبه آخرسال بوده‌ايم به گونه‌ای که ميزان خسارات و تلفات کاهش يافته است.

به گزارش ايسنا، وی به خانواده‌ها توصيه‌کرد: برای سپری‌کردن اوقاتی خوش در چهارشنبه آخرسال از وسايل کم‌خطری که رسما در بازار عرضه می‌شود استفاده کنند.

فرمانده ناجا به خانواده‌ها توصيه کرد: از مغرب تا يکی دو ساعت پس از آن در کنار فرزندان خود شادی کنند اما پليس با اجتماعات و کارناوال‌هايی که اقدامات تخريب‌گرايانه دارند با شدت برخورد می‌کند.

احمدی‌مقدم با بيان اينکه تصور می‌کنيم امسال از سال گذشته نتايج بهتری در چهارشنبه آخرسال به دست بياوريم، گفت: از ورود باندهای موادمحترقه که از مبادی خارجی وارد می‌شدند جلوگيری کرده و کنترل مواداوليه سازنده اين موادمحترقه و همچنين اقدامات فرهنگی را نيز در دستور کار خود داريم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016