چهارشنبه 17 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيت‌الله مکارم شيرازی: تورم غوغا می‌کند، مسوولان چاره‌ای بينديشند، ايسنا

- مشکل گرانی با فـرستادن بازرس بـه بازار‌ها حـل نمی‌شود

آيت‌الله مکارم‌شيرازی با بيان اين که تورم و گرانی در جامعه غوغا می‌کند، تاکيد کرد: تشکر لفظی از مردم کافی نيست، مسوولان بايد برای مشکلات فکری کنند.

به گزارش ايسنا،‌ اين مرجع تقليد، در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به حضور ميليونی مردم در انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی، اظهارکرد: همه مردم با درک حساسيت‌های موجود کشور، در انتخابات سنگ تمام گذاشتند و به ميدان آمدند که بايد از همه آنها سپاسگزاری کرد، در اين زمان مهمترين اسلحه برای نظام، حمايت مردم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه آيا تشکر لفظی از مردم کافی است؟ افزود: تشکر لفظی مسوولان از مردم کافی نيست، بايد در کنار تشکر لفظی به فکر حل مشکلات مردم باشند.

اين مرجع تقليد تصريح کرد: امروز مشکل تورم و گرانی در جامعه غوغا می‌کند، مسوولان نبايد ساده از کنا ر آن بگذرند، بايد فکری کنند تا مشکلات مردم کم شود.

وی با اشاره به ريشه‌های گرانی خاطرنشان کرد: ريشه‌های گرانی در برخی مواقع، توسط عده‌ای از کاسب‌های بی‌انصاف با ايجاد گرانی مصنوعی ايجاد می‌شود، به طوری که با دلارهای دولتی، اجناس خود را وارد می کنند و به صورت آزاد به فروش می رسانند که اوج بی انصافی است.

آيت‌الله مکارم شيرازی با بيان اينکه مشکل مردم با فرستادن بازرس حل نمی‌شود، تصريح کرد: گرانی‌های موجود ريشه‌های زيادی دارد، ولی برای حل گرانی با فرستادن بازرس به بازارها حل نمی‌شود، گرچه اصل مساله خوب هست، ولی حلال مشکلات مردم نيست ، مسوولان بايد مسائل اقتصادی را ريشه‌ای حل کنند.

وی يادآور شد: تحريم‌های موجود نيز تاثيرهايی در گرانی و تورم موجود داشته است، ولی همه مشکلات نيست.

اين مرجع تقليد با تاکيد بر تشکر عملی مسئولين از مردم، گفت: تشکر مسوولان اين است که مشکلات مردم را با برنامه ريزی های دقيق حل کنند تا مردم راضی باشند، چرا که رضايت مردم، رضايت خدا است و نارضايتی آنان، نارضايتی خدا را به همراه خواهد داشت.

آيت الله مکارم شيرازی در ادامه با اشاره به حديث اخلاقی از امام صادق (ع)، افزود: آنچه در راس عبادت خدا قرار می گيرد، صبر است زيرا اگر انسانی صبور نباشد، نمی تواند ايمان خود را در مقابل وسوسه های شيطان حفظ کند.

وی با تاکيد بر اين که انسان بايد راضی به رضای الهی باشد، ادامه داد: حادثه های فراوانی در طول زندگی انسان اتفاق می‌افتد که بايد با صبر و بردباری آنها را پشت سرگذاشت.

آيت‌الله مکارم شيرازی در پايان تصريح کرد: علت و ريشه خيلی از خودکشی‌های جوانان نداشتن صبر در مقابل مشکلات است که بايد با راضی بودن به رضای خدای متعال و همت و تلاش و توکل، راه‌های مشکل را طی کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016