یکشنبه 21 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرهای حقوق بشری یکشنبه: محمد توسلی و فرید طاهری پس از ۴۸ ساعت مرخصی به زندان بازگردانده شدند

خبرهای این صفحه مرتبا به روز می شوند


محمد توسلی و فرید طاهری پس از ۴۸ ساعت مرخصی به زندان بازگردانده شدند، ندای سبز آزادی

محمد توسلی، رئیس دفتر سیاسی نهضت آزادی ایران، به همراه دامادش فرید طاهری صبح امروز به زندان اوین بازگشتند.

آقای توسلی به همراه داماد خود فرید طاهری برای شرکت در مراسم عروسی دخترش به مرخصی آمده بود.

«چمران نیوز» گزارش داده که، صبح امروز و در پی تهدیدات مختلف از سوی ماموران امنیتی، مهندس توسلی به همراه فرید طاهری پس از گذشت تنها «۴۸ ساعت» مرخصی به زندان اوین بازگشتند.

انتقال مجدد مهندس توسلی به زندان در حالی صورت گرفته است که این زندانی سیاسی با توجه به شرایط سنی اش، دچار درد شدید مفاصل و ضعف جسمانی است. با وجود این شرایط، خانواده وی از لحظه آزادی او سعی داشتند تا نظر مساعد مراجع قضایی را برای تمدید دوران مرخصی جلب کنند اما نه تنها تلاش خانواده و بستگان وی نتیجه نداد و از سوی مسولان توجهی به آن نشده بلکه صبح امروز در حالی توسلی به همراه دامادش به زندان بازگشته است که قبل از آن ازسوی ماموران امنیتی مورد تهدید قرار گرفته بود.

خانواده توسلی نیز پس از این برخوردها و بازگشت او به زندان، نسبت به وضعیت جسمی او ابراز نگرانی کرده و اظهار داشته اند که آقای توسلی بخاطر ضعف جسمانی شرایط بازگشت به زندان را نداشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بازداشت یک نوکیش مسیحی دیگر دراصفهان، ندای سبز آزادی

در تداوم روند بازداشت شهروندان مسیحی در کشور، "فریبرز پارسی نژاد" از نوكیشان مسیحی ساکن اصفهان نیز توسط ماموران امنیتی در این شهر بازداشت شده است.

به گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فریبرز پارسی نژاد در روز جمعه ۱۲ اسفندماه سال جاری، پس از اینکه از محل كارش در یكی از شهرهای جنوبی كشور به اصفهان بازگشت، بازداشت شد.

ماموران امنیتی با ورود به منزل نامبرده وی را بدون هیچ توضیحی دستگیر کرده و پس از تفتیش منزل تمامی وسایل شخصی ایشان از قبیل لپ تاپ، سیم كارت های تلفن و مدارك شناسایی را نیز ضبط و با خود بردند.

طی روزهای اخیر چندین تن دیگر از شهروندان مسیحی ساکن اصفهان منجمله "كشیش حكمت سلیمی"، "مجید عنایت"، "شهرام قائدی"، "عنایت جعفری"، "فریبرز پارسی نژاد"، "شهناز ظریفی"و "مریم دل آرام" و "گیتی حكیم پور" بازداشت شده‌اند.

خانم گیتی حكیم پور، ۷۸ ساله، پس از سه روز بازداشت موقت آزاد شده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016