دوشنبه 22 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار صادقی: ممنوعيت خروج نخبگان صحت ندارد، شرايط جديد سن ممنوع الخروج شدن، مهر

رئيس پليس گذرنامه و مهاجرت کشور در مورد برخی اخبار مبنی بر ممنوعيت خروج نخبگان از کشور برای شرکت در کنفرانسها گفت: چنين موضوعی صحت ندارد؛ اين افراد برای خروج از کشور بايد به سازمان وظيفه عمومی مراجعه و پس از دريافت اجازه خروج به پليس گذرنامه مراجعه کنند.


به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمود صادقی ظهر دوشنبه در نشستی خبری با اشاره به صدور ۳ ميليون و ۱۰۰ هزار گواهينامه در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری صدور گذرنامه الکترونيک با افزايش ۱۰ درصدی به ۳ ميليون و ۱۰۰ هزار رسيد. اين در حاليست که امسال هزار و ۴۷۹ سند جعلی شامل کارت معافيت، کارت پايان خدمت، شناسنامه و کارت ملی کشف و ضبط شد.

وی ادامه داد: ماموران پليس گذرنامه موفق شدند باند بزرگ جعل کارت معافيت خدمت سربازی را شناسايی و منهدم کنند و ۲۴ نفر از افرادی که از اين سند جعلی استفاده کردند شناسايی کردند.

رئيس پليس صدور گذرنامه و مهاجرت از محاسبه سن ممنوع الخروج کردن افراد بر اساس ماه تولد خبر داد و گفت: در گذشته افراد پس از رسيدن به سن ۱۸ سال ممنوع الخروج می شدند اما هم اکنون سن ممنوع الخروج شدن بر اساس ماه تولد حساب می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سردار صادقی با بيان اينکه به زودی گذرنامه های بيومتريک جايگزين گذرنامه های الکترونيکی می شود، اظهار داشت: گذرنامه های بيومتريک علاوه بر عکس و مشخصا دارای اثرانگشت نيز است.

صادقی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص ممنوعيت خروج نخبگان از کشور برای شرکت در کنفرانس ها، گفت: چنين موضوعی صحت ندارد و افراد برای خروج از کشور بايد به سازمان وظيفه عمومی مراجعه و پس از دريافت اجازه خروج به پليس گذرنامه مراجعه کنند.

وی با برشمردن دلايل افزايش زمان صدور گذرنامه های الکترونيک تاکيد کرد: اين گذرنامه ها دارای همراه نيست و با توجه به افزايش درخواست صدور گذرنامه شاهد طولانی شدن زمان صدور بوديم. هم اکنون زمان صدور گذرنامه های الکترونيک از ۲۵ تا ۳۰ روز به ۱۵ تا ۲۰ روز کاهش يافته است. ضمن اينکه بر اساس اطلاعات موجود در کيف الکترونيکی اين گذرنامه ها امکان جعل آن اندک است.

وی از فعاليت نوروزی پليس گذرنامه خبر داد و افزود: در ايام نوروز پليس گذرنامه تعطيل نيست و به صورت ويژه اقدام به خدمات رسانی به مسافران به ويژه افراديکه مقيم خارج از کشور بوده يا دارای محدوديت هستند می کند.

رئيس پليس صدور گذرنامه در خصوص دريافت اجازه خروج به افراديکه گذرنامه خود را در خارج از کشور دريافت کرده اند، گفت: ايرانيان خارج از کشور که گذرنامه خود را در خارج از ايران تعويض کرده اند اما محل اقامت آنها ايران درج شده است بايد قبل از سفر به اداره گذرنامه مراجعه کرده و اجازه خروج سيستمی دريافت کنند. اين در حاليست که گذرنامه هايی که محل اقامت آنها نيز کشوری غير از ايران است نياز به مجوز خروج ندارند.

سردار صادقی با اعلام اينکه افراد زير ۱۸ سال برای دريافت گذرنامه نياز به رضايت پدر يا قيم نامه دارند، تاکيد کرد: مردان برای تمديد گذرنامه بايد علاوه بر شناسنامه، کارت ملی و اصل گذرنامه اگر در سن مشموليت قرار دارند کارت پايان خدمت، معافيت يا مجوز سازمان وظيفه عمومی را ارائه کنند ضمن اينکه رضايت شوهر برای زنان متاهل الزامی است.

وی در خصوص گذرنامه های مفقودی گفت: افراد بايد پس از مفقود شدن گذرنامه به مديريت گذرنامه در استانها و در تهران به پليس گذرنامه مراجعه کرده و مفقوديت را اعلام کنند تا از هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگيری شود. ضمن اينکه صدور گذرنامه ۶ ماه به طول خواهد انجاميد و افراديکه دارای ضرورت سفر هستند می توانند با ارائه مدرک به کميسيون مربوطه زودتر از موعد گذرنامه دريافت کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016