سه شنبه 23 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری سخنران جلسه سئوال از احمدی نژاد، مهر

سخنگوی طراحان سئوال از رئيس جمهور از برنامه ريزی انجام گرفته طراحان سئوال از رئيس جمهور خبر داد و گفت: مطهری سخنران جلسه بررسی سئوال از رئيس جمهور خواهد بود.


مصطفی رضا حسينی در گفتگوبا خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به جلسه هماهنگی طراحان سئوال از رئيس جمهور که بعدازظهر امروز انجام شد گفت: در اين جلسه تصميم گرفته شد تا آقای مطهری به عنوان طراح اصلی سئوال از رئيس جمهور از ۱۵ دقيقه وقت تعيين شده در آئين نامه داخلی مجلس برای مطرح کردن موضوع سئوال از رئيس جمهور استفاده کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: پيشنهاد ديگری هم بود که آقايان مصباحی مقدم و پزشکيان نيز در مورد محورهايی از اين طرح سخنرانی داشته باشند اما به دليل آنکه وقت کافی برای طرح موارد مختلف از سوی چند نفر وجود ندارد تصميم گرفته شد فقط آقای مطهری سخنران اين جلسه باشد.

نماينده شهر بابک درباره جوسازی ها برای پس گرفتن امضاها از اين طرح گفت: هم اکنون سئوال از رئيس جمهور به نقطه ای رسيده که راه پيش و پس ندارد. اگر رئيس جمهور به صحن مجلس نيايد حرف طراحان رئيس جمهور که معتقدند رئيس جمهور قانون را قبول ندارد مورد تاييد قرار می گيرد در صورتی هم که دوستداران رئيس جمهور جلسه فردای مجلس را ترک کنند باز هم اين اتفاق به ضرر رئيس جمهور است چرا ما به عنوان طراحان سئوال اعلام می کنيم امروز که بحث مظلوميت قانون مطرح بود و قرار بود به بی قانونی پايان داده شود عده ای در همين مجلس نگذاشتند و آنگاه اين افکار عمومی است که قضاوت می کند.

رضا حسينی ادامه داد: بنابراين از هر زاويه ای که نگاه کنيم به نفع آقای رئيس جمهور است که در جلسه فردا شرکت کند سئوال منطقی نمايندگان را بشنود و اگر پاسخ منطقی ای دارد بيان کند مردم قضاوت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: اميدواريم فردا جلسه خوبی داشته باشيم و حتما چنين خواهد بود اين به صلاح دولت و مردم و مجلس است مگر اينکه عده ای بخواهند از گل آلود بودن آب ماهی خود را بگيرند وگرنه موضوع حضور رئيس جمهور در مجلس مسئله ساده ای است.

رضا حسينی درباره جلسه هيئت رئيسه مجلس و تصميم گيری درباره ابهام در آئين نامه داخلی مبنی بر اينکه امکان پس گرفتن امضاها از پای اين طرح در اين مرحله وجود دارد يا خير ، نيز گفت: هيئت رئيسه در اين باره ابهاماتی را مطرح کرد اما در جلسه ای که برگزار شد به اين نتيجه رسيدند که طبق آئين نامه در مرحله پس از به جريان افتاده سئوال مهلتی برای پس گرفتن امضاها وجود ندارد و اگر کسی قصد داشت که امضايش را از سئوال پس بگيرد بايد قبل از قرائت موضوع در صحن مجلس اين کار را می کرد.

سخنگوی طراحان سئوال از رئيس جمهور گفت: ما معتقديم اتفاقاتی که در دو روز گذشته افتاده و شايعاتی درباره پس گرفتن امضاها مطرح شده تلاش عده ای از دوستداران دولت است که البته مثمر ثمر واقع نشد . اين عده قصد داشتند به رئيس جمهور اعلام کنند که می خواهند در حمايت از دولت کارهايی بکننددر حالی که رئيس جمهور باهوش تر از آن است که تحت تاثير اين اقدامات قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016