یکشنبه 28 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عيادت عبدالله نوری از محسن امين زاده وعيسی سحرخيز از زندانيان سياسی

به گزارش منابع خبری از تهران ، عبدالله نوری با حضوردربيمارستان ازمحسن امين زاده و نيزعيسی سحرخيزعيادت کرد . امين زاده و سحرخيزمدتی است به دليل عارضه ناشی ازمدت هاتحمل شرايط سخت زندان با پيگيری های مستمر خانواده دربيمارستان همراه با ماموران زندان تحت مراقبت های پزشکی قرار گرفته اند.در اين ديدارعبداالله نوری درجريان آخرين وضعيت درمانی اين بزرگواران قرار گرفت و با تمجيد ازروحيه مقاوم اين عزيزان وخانواده های آنها ، برای سلامتی وبهبودی کامل شان وآزادی تمامی زندانيان سياسی که به دليل بيان عقايد خود درزندان اند دعا کرد.

در اين ديدار، امين زاده و سحرخيز از زندانيان جنبش سبزکه پس ازانتخابات مخدوش رياست جمهوری سال ۸۸ بازدداشت و تاکنون درزندان اوين وزندان رجائی شهربسرميبرند ضمن تشکرازعبدالله نوری به دليل حضور دربيمارستان و عيادت وگفتگو با آنها ازطرف خود وسايرزندانيان جنبش سبزکه در زندان های اوين و رجائی شهردربندهستند ازهمراهی وهمدلی عبدالله نوری با اکثريت مردم ايران در شرکت نکردن در انتخابات فرمايشی مجلس تشکر و قدردانی کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش منابع خبری در ايران از ماه ها قبل که بحث انتخابات در محافل گوناگون رسمی و غيررسمی ايران مطرح بود ، عبدالله نوری براين باور بوده که بايد با يک هم انديشی وهمفکری باتمام اقشارو گروه های سياسی که مدافع اصلاحات و جنبش سبز می باشند در فضايی غير احساسی و با در نظر گرفتن منافع مردم و منافع ملی تصميم درخصوص عدم حضور يا حضور در انتخابات مجلس گرفته شود ،ازماه ها قبل ازانتخابات ديدگاه عبدالله نوری اين بود که بايد فوايد و زيان های حضور و يا عدم حضوردر انتخابات درجلسات کارشناسی به دقت بررسی شود ونهايتا به نتيجه ای رسيد که بيشتر با منافع ملی، اصلاحات و جنبش سبز همخوان است و همه يکپارچه به آن نتيجه عمل کنند. البته چنين فضای گفتگو و نقد وبررسی در خصوص حضور و يا عدم حضوردرانتخابات مجلس با محوريت منافع ملی ومنافع مردم ، در جبهه اصلاحات وجنبش سبز شکل نگرفت .براساس اين گزارش عبدالله نوری بر اين باور است که نوع نگاه و نوع برداشت از فرايند انتخابات در ايران بايد تغيير کند ، انتخابات از حقوق مردم است و ابزاری که به کمک آن بتوانند نسبت به سياست های موجود تغيير و اصلاحی صورت دهند نه اينکه حضور مردم در انتخابات جهت اصلاح و تغيير و حتی انتقاد و اعتراض به تاييد حاکميت برداشت شود . عدم شرکت عبدالله نوری درانتخابات مجلس به دليل همراهی با تصميم اکثريت مردم ، فعالان و جريانات سياسی اصلاح طلب و حامی جنبش سبز و نيزاعلام رسمی و علنی وی به عدم شرکت درانتخابات درجمع خبرنگاران (درحاشيه مراسم بزرگداشت پدرش چند روز قبل ازانتخابات ) بسيارمورد استقبال فعالان سياسی و دانشگاهی و اکثريت مردم قرارگرفته.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016