دوشنبه 29 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راهکار جديد شرکت ملی نفت ايران برای مقابله با تحريم نفتی اروپا، مهر

شرکت ملی نفت ايران با بهره برداری از يک مخزن جديد ذخيره سازی نفت خام در منطقه خليج فارس، افزايش حجم ذخيره سازی نفت برای مقابله با تحريم نفتی اروپا را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با تشديد فشار برخی قدرت‌های غربی به مشتريان نفت ايران، متنوع سازی بازارهای فروش نفت خام ايران در دستور کار شرکت ملی نفت ايران قرار گرفته است.

بر اين اساس به منظور جابه جايی بازارهای نفتی و فروش طلای سياه به مشتريان خارجی از افزايش ظرفيت ذخيره سازی نفت در منطقه خليج فارس به عنوان يکی از راهکارهای دور زدن تحريم نفتی ياد می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سيد پيروز موسوی در گفتگو با مهر با اشاره به آغاز بهره برداری مجدد از يک مخزن جديد ذخيره سازی نفت در پايانه نفتی جزيره خارگ گفت: اين مخزن جديد از ظرفيت ذخيره سازی يک ميليون بشکه نفت خام برخوردار است.

مديرعامل شرکت پايانه‌های نفتی ايران با اعلام اينکه افزايش ظرفيت ذخيره سازی نفت منجر به افزايش پايداری شرايط توليد و صادرات اين کالای استراتژيک خواهد شد، تصريح کرد: در حال حاضر با به پايان رسيدن دوره تعميرات اساسی و نصب تجهيزات جديد اين مخزن برای ذخيره سازی نفت بيشتر در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

اين مقام مسئول با بيان اينکه تعميرات اساسی اين مخزن يک ميليون بشکه‌ای نفت در جزيره خارک توسط پيمانکاران و سازندگان داخلی انجام شده است، تاکيد کرد: در سال ۱۳۹۰ سهم ساخت داخل در افزايش ظرفيت ذحيره سازی نفت کشور به مرز ۷۰ درصد افزايش يافته است.

مديرعامل شرکت پايانه های نفتی ايران پيشتر در گفتگو با مهر با تاکيد بر اينکه هم اکنون ظرفيت ذخيره سازی نفت کشور در منطقه خليج فارس حدود ۱۰ تا ۱۲ روز است، اظهار کرده بود: با ساخت مخازن جديد نفتی بايد اين ظرفيت به ۳۰ تا ۴۰ روز افزايش يابد.

به اعتقاد کارشناسان بين‌المللی افزايش ظرفيت ذخيره سازی نفت، بهبود وضعيت بازاريابی و قدرت چانه زنی برای فروش نفت و پشتيبانی از پايانه نفت جزيره خارگ از مهمترين دستاوردهای اجرای اين طرح است.

بر اين اساس دی ماه سالجاری ساخت نخستين پايانه نفت خصوصی ايران با هشت ميليون بشکه ظرفيت ذخيره سازی نفت خام در بندر گناوه آغاز شد و پيش بينی می شود ساخت اين مخازن جديد نفت با سرمايه گذاری ۱۳۰ميليارد تومانی انجام شود.

ساخت اين پايانه نفتی در بندر گناوه استان بوشهر منجر به افزايش ظرفيت نفت خام صادراتی ايران در منطقه خليج فارس می‌شود ضمن آنکه پيش بينی می شود اين مخازن در برنامه پنجم توسعه به تدريج طراحی، ساخت و راه اندازی شوند.

به گزارش مهر، در حال حاضر حدود ۹۸ درصد صادرات نفت خام ايران از طريق پايانه نفتی خارگ انجام می‌شود که در اين شاهراه اصلی صادرات نفت خام ايران بيش از ۴۰ مخزن با ظرفيت ذخيره سازی حدود ۲۲ ميليون بشکه نفت خام ايجاد شده است.

بر اساس سند چشم انداز ۲۰ ساله بايد با ساخت و توسعه مخازن جديد ذخيره سازی در مجموع ظرفيت ذخيره نفت خام در اين پايانه به حدود ۳۱ ميليون بشکه افزايش يابد.

با توجه به برنامه شرکت ملی نفت برای افزايش ظرفيت توليد نفت ايران به بيش از پنج ميليون بشکه در روز تا پايان برنامه پنجم توسعه هم اکنون ساخت مخازن جديد نفت در پايانه جزيره خارگ آغاز شده است.

ساخت چهار مخزن جديد ذخيره سازی نفت خام با مجموع ظرفيت چهار ميليون بشکه نفت در پايانه جزيره خارگ آغاز شده است.

هدف از ساخت اين مخازن جديد افزايش ظرفيت عمليات ذخيره سازی و رسيدن به استانداردهای بين المللی از برنامه های تعريف شده در شرکت پايانه های نفتی ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016