پنجشنبه 3 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای فرماندهی نظاميان مخالف در دمشق و حومه تشکيل شد، العربيه

دبی- العربيه .نت - سرهنگ محمد خالد الحبوس روز پنجشنبه ۲۲-۳-۲۰۱۲ ازتشکيل شورای فرماندهی نظاميان مخالف در دمشق پايتخت سوريه و حومه خبر داد.

اعلام موجوديت شورای فرماندهی نظامی در دمشق اولين اقدام از نوع خود توسط نظاميان عليه رژيم بشار اسد در پايتخت سوريه به شمار می رود .

به گزارش تلويزيون العربيه سرهنگ محمد خالد در گفت و گوی تلفنی با اين شبکه پس از تاييد خبر تشکيل شورای فرماندهی نظامی در دمشق اظهار داشت :" هدف از تشکيل اين شورا در دمشق وحومه، حمايت از وظايف و عملکرد ارتش آزاد و هماهنگی با آن است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين درحالی است که شب گذشته و امروز صبح تظاهرات گسترده ای در کفر سوسه واقع درقلب دمشق برگزار شد.

تظاهر کنندگان که ازمسجد عمران به سوی کفر سوسه به حرکت درآمدند، ضمن دادن شعار عليه رژيم بشار اسد، خواستار مسلح کردن ارتش آزاد برای دفاع از شهرهای محاصره شده توسط ارتش سوريه شدند.

در همين حال در منطقه "الميدان" دمشق نيز تظاهرات گسترده ای روبروی مدرسه الشيبانی صورت گرفت. اکثريت جمعيت تظاهرکننده در اين مکان را زنان تشکيل می دادند.

تظاهر کنندگان شعارهايی از قبيل "سرنگون باد رژيم بشار اسد" و "ملت خواهان تغيير نظام است" را سر داده اند.

از سوی ديگر شورای امنيت سازمان ملل متحد روز گذشته طی بيانه ای خواستار پايان دادن به خشونت ها برای رساندن کمک های انساندوستانه به مناطق آسيب ديده وهمکاری رژيم سوريه ومخالفان با کوفی عنان شد


واکنش ها دربرابر بيانيه شورای امنيت


مخالفان رژيم سوريه، بيانه شورای امنيت را فرصتی مناسب برای رژيم اسد تلقی کردند که به گفته ی آنان، به اين رژيم امکان می دهد تا مخالفان را باز هم بيشتر سرکوب کند.

آنان می گويند رژيم اسد مسئول خشونت ها در سوريه است .
از سوی ديگر ايالات متحده آمريکا از بيانه ی شورای امنيت استقبال کرده و آن را گامی مثبت خوانده است.

درهمين حال جان مکين سناتور جمهوری خواه آمريکايی از ايالات متحده وکشورهای اروپايی خواست تا به جنايت های رژيم بشار اسد در سوريه پايان دهند.
جان مکين گفت "اروپا و آمريکا بايد فعاليت بيشتری را در برابر بحران سوريه از خود نشان دهند."

وی در رابطه با مخالفت برخی از امريکايی ها با گزينه نظامی در سوريه اظهارداشت :"هنوز در کنگره آمريکا تعدادی با بمباران هوايی سوريه مخالفت می کنند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016