پنجشنبه 3 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کاهش بهای نفت برای دومين بار در مدت سه روز، ايرنا

بهای نفت در بازار نيويورک برای دومين بار در مدت سه روز بعد از اعلام فرانسه در خصوص اينکه کشورهای صنعتی برداشت از ذخاير راهبردی را بررسی می کنند و همچنين بدنبال انتشار خبر کاهش توليد کارخانه ای چين، کاهش يافت.
بهای نفت در معاملات سلف (تحويل آتی) ۹/۰ درصد کاهش يافت ، بعد از آنکه 'اريک بسون' وزير صنعت فرانسه اظهارداشت که کشورش به همراه شرکايش درحال مطالعه تمام گزينه های ممکن از جمله عرضه نفت از ذخاير اضطراری است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بلومبرگ به نقل از گزارش مقدماتی شرکت 'اچ اس بی سی ' افزود: توليدات کارخانه ای چين ، دومين مصرف کننده بزرگ نفت جهان، ممکن است برای پنجمين ماه متوالی، در ماه مارس کاهش يابد.

'جاناتان بارات' مديراجرايی ارشد خبرنامه بازارهای کالا بارات، گفت: موضوع مهم در حال حاضر رکود چين است. فعاليت های اقتصادی در چين درحال کاهش است و بر تقاضا اثرگذاشته است.

بر اساس اين گزارش، درمعاملات الکترونيکی بورس نيويورک ،بهای هر بشکه نفت خام برای تحويل در ماه مه ۲۰۱۲ با ۹۲ سنت کاهش به ۱۰۶ دلار و ۳۵ سنت رسيد. بهای هر بشکه نفت خام برنت دريای شمال نيز دربازار سلف 'آيس' لندن نيز با ۶۷ نست کاهش به ۱۲۳دلار و ۵۳ سنت رسيد.

'بن اس برناک' رييس خزانه داری امريکا روز گذشته در پاسخ به پرسش های کميته اصلاحات دولتی مجلس نمايندگان امريکا گفت: قيمت های بالاتر انرژی اقتصاد امريکا را با کاهش هزينه های مصرف کننده، ضعيف خواهد کرد.

بلومبرگ به نقل از ' علی النعيمی' وزير نفت عربستان سعودی اعلام کرد:عربستان سعودی، بزرگترين صادرکننده نفت خام جهان، درصورت نياز می تواند به سرعت توليد نفت خام خود را به ميزان ۲۵ درصد افزايش دهد. عربستان ظرفيت توليد ۱۲ ميليون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت در روز را دارد و در ماه های مارس و آوريل ۲۰۱۲ به ميزان ۹ ميليون و ۹۰۰هزار بشکه نفت در روز توليد خواهد کرد.

ذخاير نفت آمريکا ، بزرگترين مصرف کننده نفت در جهان، در هفته منتهی به شانزدهم مارس ۲۰۱۲( ۲۶ اسفند) يک ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه کاهش يافت و اين ميزان کمتر از پيش بينی کاهش ۲ ميليون و ۲۰۰ هزار بشکه ای تحليل گران در تحقيق انجام شده از سوی بلومبرگ بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016