پنجشنبه 3 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاتل کودکان یهودی کیست، يورونيوز

محمد مراح است جوان بیست و سه ساله الجزایری تبار است که تابعیت فرانسوی داشته و متهم به قتل سه کودک یهودی و یک خاخام و نیز سه سرباز ارتش فرانسه در شهرهای تولوز و مونتوبان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد مراح فردی شناخته شده برای دستگاه قضایی فرانسه به شمار می‌رود و بار‌ها به اتهام جرایم عمومی از جمله رانندگی بدون گواهینامه دادگاهی شده بود. آقای اتلین، وکیل وی می‌گوید، مراح سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ را به جرم سرقت در زندان سپری کرده است. این درحالیست که برخی منابع خبری دیگر اعلام کرده‌اند که محمد مراح در سال ۲۰۰۷ در جریان یک بمب گذاری در قندهار دستگیر شده اما بعد‌ها موفق شده از زندان بگریزد، خبری که تاکنون از سوی مقامات افغانستان تایید نشده است.

وی در خانه ای در حومه شهر تولوز، زندگی می‌کرد. خانه‌ای که از ساعات سه صبح روز چهارشنبه توسط نیروهای امنیتی تحت محاصره درآمد تا این مظنون به قتل دستگیر و در صورت اثبات اتهامات وارده مجازات شود.

ساکنان این منطقه محمد را فردی آرام توصیف می‌کنند و می‌گویند اصلا به نظر نمی‌رسید که وی در عضویت گروههای بنیادگرا باشد.

محمد مراح خود را عضو گروه تروریستی القاعده معرفی کرده بود اما آنچه تاکنون ثابت شده، این است که وی با جریان سلفی‌ها در اروپا در ارتباط بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016