پنجشنبه 10 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پدر مسعود لواسانی، روزنامه نگار: اتفاق خيلی بدی برای پسرم افتاده است، ما امنيت نداريم!

کمپين بين المللی حقوق بشر ـ به دنبال انتشار خبر ناپديد شدن مسعودلواسانی روزنامه نگار در روزهای اوليه سال نو، پدر او بدون اشاره به جزييات آنچه برای وی رخ داده است به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت: « اتفاق خيلی بدی برای پسرم افتاد که از ترس امنيت خانواده اش چيزی نمی خواهد بگويد. من واقعا متاسفم که در ايران با اين شرايط زندگی می کنم. من عمر خودم را کرده ام و ترسی ندارم اما چون نگران فرزندم هستم نمی توانم چيزی بگويم . فقط بگذاريد همه بشنوند که ما تحت کنترل شديد هستيم و امنيت نداريم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسعود لواسانی، روزنامه نگار در تاريخ ۴ خرداد ۸۸ به اتهام تبليغ عليه نظام بازداشت و پس از گذراندن دو سال حکم مدت زندان در ۱۷ شهريور ماه ۱۳۹۰ آزاد شد. در تاريخ ۱۷ دی ماه ماموران امنيتی با ورود به منزل اين روزنامه نگار خانم فاطمه خردمند، همسر مسعود لواسانی را دستگير کردند. خانم خردمند تقريبا يکماه پس از بازداشت در تاريخ ۱۲ بهمن ماه آزاد شد. از آن تاريخ اين زوج روزنامه نگار که دارای فرزند خردسالی هستند در سکوت کامل زندگی می کنند. با اين حال در تاريخ ۳ فرودين ماه فاطمه خردمند در صفحه فيس بوک خود از ناپديد شدن همسرش خبر داد و نوشت:« مسعود از روز گذشته و به قصد هواخوری از منزل خارج شده اما تاکنون بازنگشته و خبری از او در دست نيست.»

بعد از اينکه مسعود لواسانی در ، روزنامه نگار و از بازداشت شدگان حوداث پس از انتخابات ۸۸ با اشاره به وضعيت بد فرزندش به کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران گفت:« خانواده ما تحت فشار و کنترل شديد است. تمام رفت و آمدهای ما کنترل می شود. از همسايه ها و مغازه دارها می پرسند که چه کسی به خانه ما رفت و آمد کرده است. »

وب سايت کلمه يک روز بعد از آن به نقل از صفحه فيس بوک فاطمه خردمند نوشت :« ظاهرا آن شب، (آقای لواسانی) هنگام پياده‌روی بيهوش شده و يک انسان خيرخواه او را به بيمارستان منتقل کرده بود و چون کارت شناسايی همراه نداشته امکان اطلاع به خانواده نبوده است.» او نوشته است: «امروز (مسعود لواسانی) به هوش آمده و پس از اطمينان از نوار قلبی که بهبود نسبی را نشان می‌داد، کم‌کم از بيمارستان مرخص می‌شود.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016