جمعه 11 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

راشد یزدی در مسجد حظیره یزد: حوادث سال ۸۸ مانند پتکی بر ستون انقلاب بود

راشد یزدی گفته: حوادث سال 88 مانند پتکی بر ستون انقلاب بود.

به گزارش ایلنا از یزد، حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی صبح روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت قیام مردم یزد در دهم فروردین 57 با تقدیر از نقش سومین شهید محراب و مردم یزد در وقوع انقلاب اسلامی به تشریح وقوع حوادث انقلاب و آمدن امام به کشورمان پرداخت.

وی با بیان اینکه هر حادثه ای در هر جامعه ای ساخته ی مردم آن جامعه است و با حضور مردم میسّر بوده است، گفت: هرگاه مردم در صحنه ای حضور داشته اند، خواسته ی آنها در جهت خیر یا شر تحقق یافته است.

وی گفت: وقوع انقلاب اسلامی در سال 57 مانند فشردن یک کلید و روشن شدن چراغی نبود بلکه برای انجام آن 15 سال کار انجام شده است و کسی فکر نمی کرد آن حکومت آنچنانی با ساواک قدرتمند سرنگون شود.

این خطیب شهیر همچنین با تاکید بر اینکه مردم در انقلاب اسلامی حضور داشتند، گفت: از زمان هخامنشیان به مدت 3 هزار سال گروه اقلیت بر اکثریت حکومت کرده اند که گاهی برخی از آنها ایرانی نبوده اند و با کودتا به حکومت رسیده اند؛ در هیچ کجا مردم دیده نمی شوند. ولی در مورد انقلاب اسلامی اوضاع بگونه ی دیگر شد و مردم در آن حضور داشتند.

او به جریان ورود اسلام به ایران هم پرداخت و گفت: ورود اسلام به ایران با حمله صورت گرفت، نتیجه اش برای مردم خیر و برکت بود ولی بحاظ آغاز، آن حمله امضای اسلامی ندارد و بخاطر همین هیچیک از ائمه اطهار در آن جنگ ها حضور نداشتند.

وی افزود: این جنگ ها "جهاد" نبود بلکه "حرب" بود و هیچ یک از بنی هاشم هم در آن حضور نداشتند.

وی افزود: حتی امیرالمومنین «ع» وقتی دید که در حمله ها اقدام به آتش زدن مکان ها و آثار هنری کرده اند، امام حسن «ع» را فرستادند تا جلوی این اقدامات گرفته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال 1388 پرداخت و گفت: در همان زمان ها با رهبر انقلاب دیدار کردم. به ایشان گفتم این گونه حرکات در جامعه سطحی نیست بلکه مانند پتکی بر ستون انقلاب است و خیلی دردناک است.

وی افزود: رهبر انقلاب در پاسخ به بنده فرمودند من هم به اندازه شما متوجه هستم که این حوادث پتکی بر ستون انقلاب است ولی باید دانست ستون انقلاب جان دارد و سنگ مرده نیست. ستون انقلاب با این حرکت ها زخم می شود ولی التیام پیدا می کند و واکسینه می شود.

راشد تصریح کرد: استمرار انقلاب به این حوادث است و نباید فکر کرد با این حوادث انقلاب مخدوش می شود. این حوادث مانور نظامی انقلاب است و موجب هشیاری و بیداری مردم می شود و انقلاب را قدرتمندتر می کند.

وی مردم، رهبری، تشکلات و تداوم نظام را ارکان اربعه بقاء نظام دانست و گفت: لازمه استمرار انقلاب، حوادث ریز و درشتی است که انجام می گیرد و مردم باید بیش از پیش بیدار باشند.

راشد یزدی در پایان سخنان خود همچنین به روایتی درخصوص حضرت موسی «ع» پرداخت و گفت: این پیامبر الهی از خداوند متعال پرسید اگر تو بنده بودی برای رضای خدایت چه می کردی، که خداوند پاسخ می دهد اگر بنده بودم برای رضایت خدایم به بندگانش خدمت می کردم!
وی با تاکید بر فراگرفتن مفاهیم آیه 128 سوره توبه گفت: توصیه من به برخی از مسئولان که در مشهد حضور پیدا می کنند، همیشه این بوده است که به مردم خدمت کنند.

گفتنی است این مراسم با حضور آیت الله ناصری، استاندار و نماینده مردم یزد، حجت الاسلام محمد صدوقی و اقشار مختلف مردم یزد در مسجد حظیره برگزار شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016