سه شنبه 15 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

در سخنرانی تقی رحمانی مطرح شد: مسايل و مشکلات کلان اپوزيسيون ايران، ملی مذهبی

انجمن گفتگو و دمکراسی در فرانسه با برگزاری نشستی با عنوان کلی ديروز و فردای انتخابات به بررسی وضعيت ايران امروز پرداخته است.

در اين برنامه تقی رحمانی، فعال ملی-‌مذهبی؛ محمد اعظمی، عضو کميته مرکزی سازمان اتحاد فداييان خلق ايران و عبدالرضا تاجيک، روزنامه‌نگار و فعال ملی-مذهبی سخنرانی کردند. سايت ملی- مذهبی در سه نوبت سخنرانی هر يک از اين سخنرانان را به صورت فايل صوتی منتشر می‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عنوان سخنرانی تقی رحمانی مسايل بنيادين اپوزسيون و انتخابات بود. تقی رحمانی از محدوديت‌های درونی جامعه مدنی، اپوزسيون ايران و جنبش سبز گفت. او با اشاره به عدم توانايی روشنفکران و حتی فعالان سياسی در برقراری ارتباط با جامعه مدنی ايران، گفت: مردم جامعه از اختلاف جريانات سياسی رنج می‌بردند.

اين فعال سياسی با پيش‌بينی اينکه ايران در ۴ يا ۵ سال آينده باز دستخوش ناآرامی خواهد بود گفت: اپوزسيون ايران توانايی ايستادن بر روی خواسته‌ای مشخص را ندارد؛ از دمکراسی می‌گويد ولی به الزامات آن پايبند نيست.

او ازاهميت منافع گروهی برای سياسيون گفت و با اشاره به تجريبات سال‌های گذشته عنوان کرد: آن‌هايی که در قدرت هستند در بزنگاه‌ها آن‌هايی که بيرون حاکميت هستند را قال می‌گذاشتند و اين البته قابل درک است.

سايت ملی-مذهبی نسخه کامل اين سخنرانی را به صورت صوتی تقديم می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016