سه شنبه 15 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: برداشت‌های شبانه دولت از حساب بانک‌ها پی‌گيری شود، نامه لاريجانی به رهبر جمهوری اسلامی در مورد مرحله دوم طرح يارانه‌‌ها

منابع خبری ايران نوشته‌اند علی لاريجانی، رئيس مجلس، پی‌گيری برداشت شبانه و بدون اطلاع بانک مرکزی از حساب بانک‌ها را از کميسيون اقتصادی مجلس خواستار شد. در همين حال، برخی از مديران بانک‌ها در تماس‌هايی با نمايندگان مجلس خواستار رسيدگی اين موضوع شدند. علی لاريجانی همچنين در مورد مرحله دوم طرح يارانه‌ها به رهبر جمهوری اسلامی نامه‌ای نوشت. وی در مجلس افزايش يارانه‌ نقدی را موجب توفان تورم و گرانی دانست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خبرگزاری مهر علی لاريجانی رئيس مجلس پيگيری برداشت شبانه و بدون اطلاع بانک مرکزی از حساب بانکها را از کميسيون اقتصادی مجلس خواستار شد. در همين حال، برخی از مديران بانکها در تماس‌هايی با نمايندگان مجلس خواستار رسيدگی اين موضوع شدند.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با انتقاد شديد از اقدام دولت و بانک مرکزی در برداشت غير قانونی از حساب بانکها گفت: متاسفانه اين اقدام برای اولين بار نيست که توسط دولت صورت می گيرد، اين اقدام به منزله قانون گريزی، فرار از قانون و استفاده از راه‌های غير قانونی است.

مصطفی رضا حسينی با تاکيد بر اينکه اينگونه اقدامات اعتماد مردم را به دولت از بين می برد و مجلس با آن به شدت مخالف است، عنوان کرد: پيش از اين دولت يکبار از حساب بانکها برداشت کرده بود که با پيگيريهای مجلس ۹۰ درصد پول بازگشت داده شد، اما در واپسين ساعات سال گذشته اين برداشت توسط دولت و بانک مرکزی انجام شده است.

وی ادامه داد: وقتی اين برداشت بدون اجازه و اطلاع صاحب مال صورت گرفته باشد، دستبرد محسوب می شود، اين در حالی است که بانکها نسبت به اين اقدام بانک مرکزی اعتراض دارند.

حسينی با اشاره به اينکه بيشتر بانکهايی که از حساب آنها برداشت شده است، خصوصی هستند، اظهارداشت: برداشت شبانه و بدون اجازه از حساب بانکها سرمايه گذاری در کشور را به خطر می اندازد و سرمايه گذاران خارجی که خواستار همکاری برای ايجاد و تاسيس بانک در کشورمان هستند را با خطر مواجه کرده و وادار به عقب نشينی خواهد کرد.

اين نماينده مجلس هشتم اقدام اخير بانک مرکزی را باعث فرار سرمايه و وارد کردن ضرر و زيان به اقتصاد کشور دانست و تصريح کرد: دولت بايد اين پول را به حساب بانکها بازگرداند.

وی با تاکيد بر اينکه کميسيون اقتصادی مجلس اين موضوع را پيگيری خواهد کرد، گفت: اينگونه اقدامات در پی تصميم گيری های کميته ۵ نفره ارزی است که در دولت تشکيل شده است که باعث ضرر رساندن به مردم و تضعيف بخش خصوصی می‌شود، اين در حالی است که امسال سال توليد ملی و حمايت از کار و سرمايه ايرانی است.

به گفته حسينی، برخی از بانکهايی که از حساب آنها پول برداشت شده است، در حوزه های صنعت و معدن پروژه های عظيمی را اجرا می کنند اما اينگونه اقدامات باعث تضعيف توليد و فرار سرمايه ها و سرمايه گذاران می شود. در عين حال، اين اقدام مغاير با برنامه پنجم و چشم انداز است.

عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس به نگرانی رئيس مجلس و نمايندگان اشاره کرد و گفت: رئيس مجلس از کميسيون اقتصادی پيگيری اين موضوع را خواستار شده است و کميسيون اقتصادی به شدت موضوع را بررسی و پيگيری می کند.

وی عنوان کرد: برخی از مديران بانکها طی تماسهايی با نمايندگان مجلس خواستار همکاری و کمک آنها و رسيدگی اين موضوع بودند، بنابراين مجلس برای حل و فصل و کمک وارد عمل خواهد شد.

***

نامه ‌لاريجانی ‌‌به رهبرانقلاب درباره فاز دوم يارانه‌‌ها

خبرگزاری فارس ـ رئيس مجلس شورای اسلامی درباره اجرای فاز دوم قانون يارانه‌‌ها ‌به مقام معظم رهبری نامه نوشته است.

به گزارش فارس، علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی درباره اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن يارانه‌ها به رهبر معظم انقلاب اسلامی نامه نوشته است.

بر اساس اين گزارش، در حالی دولت از آغاز اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن يارانه‌ها سخن می‌گويد که علی لاريجانی رئيس مجلس شورای اسلامی اين اقدام دولت را مغاير نص صريح قانون دانسته و نسبت به تبعات اقتصادی آن به دولت هشدار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016