چهارشنبه 16 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصادره زمين، مهاجرت اجباری و بازداشت کشاورزان عرب


نيروهای امنيتی طی هفنه گذشته پنجاه تن از کشاورزان عرب را به دليل اعتراض به اقدام شرکت نفت در مصادره زمين های آنان دستگير کردند.

به گزارش فعالان حقوق بشر از خفاجيه؛ بعد از اعتراض های پی در پی کشاورزان ساکن روستاهای عچيسه و شاکريه از توابع حميديه وخفاجيه نيروهای امنيتی در اين دو شهر ۵۰تن از آنان را دستگير وبه بازداشت گاهها منتقل کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصادره زمين های کشاورزان پس از آن صورت گرفت که شرکت نفت در آن منطقه يک ميدان نفتی جديد کشف کرد. بنا به گزارش فعالان مدنی از شهرهای حميديه و خفاجيه؛ بعد از آغاز اعتراض نسبت به مصادره زمين های کشاورزی،شرکت نفت با يک ترفند که در ازای واگذاری زمين قطعات زمين کشاورزی در محل ديگری به کشاورزان واگذار خواهد شد،از تمامی کشاورزان نام نويسی کرده و بعد از اين کار نيروهای امنيتی شبانه تمامی کشاورزان صاحب زمين را که در روستاهای دور دست يا در شهر های اطراف ساکن بودند را دستگير وبه مکان نامعلومی منتقل کردند.

در همين راستا شرکت نفت به ساکنان روستاهای عچيسه و شاکريه اعلام کرده که با دريافت مبلغی از اين شرکت، بايستی هر چه زودتر نسبت به تخليه منازل خود اقدام و از اين منطقه به جای ديگری کوچ کنند. در همين رابطه روستائيان می گويند؛ مبلغ اعلام شده از سوی شرکت نفت بابت خريد يک منزل مسکونی ويا بابت سه ماه زندگی در حاشيه شهرها کافی نيست.

چندی پيش نيز تعداد زيادی از کشاورزان عرب در شهرهای ويس وملاثانی در۴۵ کيلومتری شمال اهواز به دليل قطع سهميه آب کشاورزی دست به اعتراض های وسيعی زدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016