پنجشنبه 17 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اقشار مرفه از دريافت يارانه فاز دوم محروم شدند

خبرگزاری مهر ـ مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها با اعلام دليل واريز نشدن مابه التفاوت ۲۸ هزار تومانی مرحله اول و دوم هدفمندی برای اقشار توانمند و مرفه، گفت: برای اين گروه ها فقط يارانه ۴۵۵۰۰ تومانی ماهيانه واريز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهروز مرادی در برنامه گفتگوی ويژه خبری با اشاره به پيامک های ارسال شده برای برخی از سرپرستان خانوار، گفت: در قالب آن پيامک ها از افراد خواسته شده بود تا با مراجعه به سايت سازمان هدفمندی يکی از ۴ گزينه پيشنهادی را انتخاب کنند.

مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها، اظهار داشت: به تشخيص دولت و توجه به وضعيت درآمدی افراد، برای اقشار مرفه ۲۸ هزار تومان مابه التفاوت مرحله اول و دوم هدفمندی به ازاء هر فرد واريز نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حذف اقشار پردرآمد از يارانه ۲۸هزار تومانی

مرادی با تاکيد بر اينکه در عدم واريز اين مبلغ به حساب سرپرستان خانواری که نام برده شد، به قانون مصوب مجلس عمل شده است، تصريح کرد: برداشت دولت اين است که نيازی به واريز يارانه برای اقشاری که درآمد بالاتری دارند نيست.

وی با اشاره به اين مطلب که واريز مابه التفاوت ۲۸ هزار تومانی که تا زمان آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندی يارانه ها نيز قابل برداشت نيست، به ميزان درآمد افراد و تشخيص دولت بستگی دارد، خاطر نشان کرد: با الزام قانون برای گروهی از سرپرستان خانوار مبلغ ۲۸ هزار تومان واريز نشد.

مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها، ادامه داد: واريز مبلغ ۲۸ هزار تومان به حساب سرپرستان خانوار به ازاء هر فرد که فعلا نيز قابل برداشت نيست به معنای اجرای مرحله دوم هدفمندی نيست.

دولت آماده اجرای فازدوم هدفمندی شد

به گفته مرادی، دولت هم اکنون در آمادگی کامل برای اجرای مرحله دوم اصلاح قيمت ها قرار دارد ولی زمان دقيق آن از سوی رئيس جمهور اعلام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول هدفمندی نيز قبل از ورود به اجرای طرح يارانه نقدی جهت آرامش بخشی در جامعه به حساب سرپرستان خانوار واريز شد که از اين فرمول برای مرحله دوم نيز استفاده شده است.

مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها با اشاره به اينکه به محض آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندی، مبالغ ۲۸ هزار تومانی قابل برداشت خواهد شد، گفت: در فازدوم هدفمندی نيز حامل های انرژی مورد اصلاح قيمت قرار می گيرند.

اجرای هدفمندی در ۳ مرحله

مرادی تغيير قيمت بنزين، گازوئيل، نفت کوره، نفت سفيد، آب، برق و گاز را سبد حامل های انرژی مرحله دوم هدفمندی اعلام کرد و تصريح کرد: به دليل نهايی شدن اصلاح قيمت های آرد و نان، در اين مرحله مطرح نخواهند بود.

وی دستيابی به ۹۰ درصد قيمت فوب خليج در مورد حامل های انرژی را هدف قانون هدفمندی يارانه ها دانست و افزود: به صورت کلی به نظر می رسد دولت بخواهد هدفمندی يارانه ها را در ۳ مرحله اجرايی کند.

مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها، تاکيد کرد: در مرحله اول هدفمندی، پرداخت ها بر اساس تقاضای ۷۵ ميليون نفر و به صورت خوداظهاری انجام شد. اما در مقطعی نيز از افراد خواسته شد تا در صورت امکان از دريافت يارانه انصراف بدهند.

يارانه ۴۵۵۰۰تومانی برای همه

به گفته مرادی، از نظر دولت مبلغ يارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی فعلی متعلق به همه مردم است که از طريق منابع مشخص شده در قانون، رديف های بودجه ای و همچنين درآمد هدفمندی تامين می شود.

وی هدفمندسازی يارانه ها را بهترين شکل تقويت توليد ملی، حمايت از کار و سرمايه ايرانی دانست و گفت: بودجه سازمان هدفمندی يارانه ها در سال گذشته با تصويب مجلس ۵۰ هزار ميليارد تومان بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016