پنجشنبه 17 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مجلس قانونی مبنی بر حذف اقشار مرفه از دريافت يارانه نقدی نداشته است


فرارو - يک عضو کميسيون اقتصادی مجلس گفت: «مجلس قانونی مبنی بر حذف اقشار مرفه از دريافت يارانه فاز دوم هدفمندی نداشته است و آنچه در مجلس تصويب شده، جلوگيری از اجرای فاز دوم هدفمندی در مقطع زمانی کنونی است.»

شب گذشته در برنامه گفتگوی ويژه خبری مديرعامل سازمان هدفمندی يارانه ها با اعلام دليل واريز نشدن مابه التفاوت ۲۸ هزار تومانی مرحله اول و دوم هدفمندی برای اقشار توانمند و مرفه، گفت: «برای اين گروه ها فقط يارانه ۴۵۵۰۰ تومانی ماهيانه واريز شده است.»

مرادی با تاکيد بر اينکه در عدم واريز اين مبلغ به حساب سرپرستان خانواری که نام برده شد، به قانون مصوب مجلس عمل شده است، تصريح کرد: «برداشت دولت اين است که نيازی به واريز يارانه برای اقشاری که درآمد بالاتری دارند نيست.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اين مطلب که واريز مابه التفاوت ۲۸ هزار تومانی که تا زمان آغاز اجرای مرحله دوم هدفمندی يارانه ها نيز قابل برداشت نيست، به ميزان درآمد افراد و تشخيص دولت بستگی دارد، خاطر نشان کرد: «با الزام قانون برای گروهی از سرپرستان خانوار مبلغ ۲۸ هزار تومان واريز نشد.»

فخرالدين حيدری عضو کميسيون اقتصادی مجلس در گفتگو با فرارو در اين باره گفت: «مجلس قانونی مبنی بر حذف اقشار مرفه از دريافت يارانه فاز دوم نداشته است و آنچه در مجلس تصويب شده، جلوگيری از اجرای فاز دوم هدفمندی در مقطع زمانی کنونی است.»

نماينده مردم سقز و بانه در مجلس ادامه داد: «در قانون هدفمندی يارانه ها نيز چنين موضوعی مطرح نبوده بلکه عنوان شده به تمام اقشار يارانه تعلق می گيرد.»

وی افزود: «در بحث اجرای قانون هدفمندی يارانه ها به قانون عمل نشده است. چه در رابطه با بحث آزادسازی قيمت ها و چه در رابطه با شيب تند هدفمندسازی يارانه ها به قانون عمل نشده است. حال اين دوستان چطور عنوان می کنند که قانون مند شده اند من اطلاع ندارم.»

حيدری اضهار داشت: «در هدفمند کردن يارانه ها يک شيب بندی و سطح بندی مشخصی انجام شده که دولت بايد آن را اجرا کند. قانونی مصوب نشده که دولت ۲۸ هزار تومان فاز دوم را به بعضی اشخاص ندهد؛ اما در رابطه با اينکه چه اقشاری يارانه بيشتر يا کمتری دريافت کنند اين موضوع قانونی است؛ چون بحث اصلی در هدفمندسازی يارانه ها هم همين موضوع بوده است. يعنی اينکه يارانه ها به صورت هدفمند بيشتر به اقشار آسيب پذير تعلق بگيرد. بنابراين اين موضوع که دولت در فاز دوم قصد دارد ۲۸ هزار تومان را به اقشار مرفه ندهد نوعی تفسير از اين مسئله است.»

حيدری همچنين در پايان تاکيد کرد: «مجلس اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه ها را فعلا قانونی نمی داند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016