یکشنبه 20 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصادره زمین های زراعی دو روستای عرب نشین

بر اساس گزارش های دریافتی زمین های کشاورزی ساکنان روستاهای عرب نشین "کرکه" و"شجیرات" در جنوب شرق شوشتر توسط بسیج و ادارات دولتی مصادره شد.

به گزارش فعالان مدنی از شوشتر صدها هکتار زمین زراعی کشاورزان عرب روستاهای کرکه و شجیرات در اواخر هفته گذشته توسط بسیج وادارات کشاورزی ومنابع طبیعی مصادره شده و از ورود کشاورزان به زمین های زراعی آنان ممانعت می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قبل از این حادثه نیز نیروهای امنیتی پنجاه تن از کشاورزان عرب روستاهای عچیسه وشاکریه را به دلیل اعتراض به اقدام شرکت نفت در مصادره زمین های آنان دستگیر کرده بودند.

بنا به گزارش فعالان حقوق بشر افراد بازداشت شده تاکنون آزاد نشده اند.چندی پیش نیز تعداد زیادی از کشاورزان عرب در شهرهای ویس وملاثانی در45 کیلومتری شمال اهواز به دلیل قطع سهمیه آب کشاورزی دست به اعتراض های وسیعی زدند.

فعالان مدنی وسیاسی عرب بر این عقیده هستند که مصادره زمین های کشاورزی کشاورزان عرب در راستای پاکسازی قومی در سطح اقلیم اهواز صورت می گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016