سه شنبه 22 فروردین 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمايندگان در نامه‌ای به لاريجانی خواستار حضور احمدی‌نژاد در مجلس شدند

جمعی از نمايندگان مجلس در نامه به رئيس مجلس پيشنهاد کردند تا پايان خرداد و زمان اجرای فاز دوم هدفمندی يارانه‌ها، رئيس جمهور و وزيران به جلسه علنی مجلس دعوت شوند تا پس از استماع نظرات، گام دوم اجرای هدفمندی با هماهنگی کامل برداشته شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، درحاشيه جلسه روز سه‌شنبه جمعی از نمايندگان نامه‌ای را به رياست مجلس شورای اسلامی ارايه کردند.

متن کامل اين نامه بدين شرح است:

رئيس محترم مجلس شورای اسلامی ، سلام عليکم ، اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها به دليل آثار مهم اقتصادی، اجتماعی، سياسی وی فرهنگی آن مهمترين و اصلی‌ترين دستور کار دولت و مجلس هشتم بوده و خواهد بود. گذشت ۱۵ ماه از اجرای اين قانون و فرصت باقی مانده تا پايان خردادماه سال جاری برای آغاز فاز دوم آن (طبق قانون اجازه هزينه کرد بودجه در دو ماه اول سال جاری مصوب ۲۱ اسفند ۹۰) فرصت مغتنمی است برای تعامل دولت و مجلس.

با ارزيابی نقاط قوت و ضعف اجرای مرحله اول می توان چنان تدبير کرد که اجرای مرحله دوم به نحوی صورت گيرد تا از فشار گرانی بر گرده مردم به ويژه مستضعفان بکاهد. همچنين امر مغفول حمايت از توليد را جان تازه‌ای ببخشد.

اهميت پشتيبانی از توليد وقتی بيشتر می‌شود که به خاطر داشته باشيم مقام معظم رهبری امسال را سال توليد ملی، حمايت از کار و سرمايه ايرانی ناميدند. بدين ترتيب منافع قانون مهم مورد بحث افزون شده و هزينه‌‌هايش کاهش می‌يابد.

با توجه به مراتب فوق ما امضا کنندگان زير تقاضا داريم به استناد جواز مذکور در بند ۸ ماده ۲۳ و تبصره يک ماده ۶۴ قانون آيين نامه داخلی طی روزهای آينده رئيس جمهور محترم و وزرای ذيربط به جلسه علنی رسمی مجلس دعوت شوند تا پس از استماع نظرات دولت و نمايندگان گام دوم اجرای هدفمندی يارانه‌‌ها با همکاری و هماهنگی کامل برداشته شود.

محورهايی که می‌توانند در اين جلسه مشترک به بحث و گفتگو گذاشته شود عبارت است از: ۱-آسيب شناسی مرحله اول اجرای قانون هدفمند کردن يارانه‌ها ۲- برنامه‌های دولت برای چگونگی اجرای مرحله دوم اين قانون ۳- چگونگی حمايت از بخش توليد ۴- چگونگی کنترل گرانی‌های ا خير ۵- منابع تامين مالی اجرای قانون.

ناگفته پيداست که لازمه موفقيت اين قانون ملی عزم عمومی به ويژه تلاش مشترک دولت و مجلس است و اقدامات يک سويه به اجرای آن آسيب می‌رساند.

به گزارش مهر الياس نادران، حسين نجابت، عليرضا مرندی، احمد توکلی، پرويز سروری، حسين فدايی، سيد حسين ذوالانوار ، زهره الهيان، محمد دهقان، محمدرضا آشتيانی، عليرضا زاکانی، جعفر قادری، غلامرضا مصباحی مقدم، حميد سعادت و اميرحسين رحيمی امضا کنندگان اين نامه به لاريجانی هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016